طرح ‌تشکیل وزارت جوانان و ورزش تا پایان شهریور در مجلس

خبرگزاری فارس- عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش مجلس از آماده شدن طرحی خبر داد که طی آن سازمان تربیت‌بدنی و سازمان ملی جوانان ادغام و وزارت جوانان و ورزش تشکیل می‌شود.

مقداد نجف‌نژاد روز دوشنبه در این خصوص گفت: اساسنامه این طرح تهیه شده است و پیش بینی می‌شود تا پایان شهریور برای بررسی در صحن علنی مجلس تحویل هیات رییسه شود.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی فعالیت‌های جوانان به ویژه در حوزه ورزش و بهینه‌سازی اوقات فراغت از مهم‌‌ترین اهداف این طرح است، اظهار داشت: کلیات این طرح برای بررسی بیشتر و مشخص شدن معایب و محاسن آن تقدیم مرکز پژوهش‌های مجلس شده است. نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر آمادگی نمایندگان برای بررسی این طرح در مجلس تصریح کرد: در حال حاضر ۳۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی آماده هستند تا با امضایشان این طرح در مجلس طرح و بررسی شود. نجف‌نژاد تاکید کرد: سازمان تربیت‌بدنی در حال حاضر به اذعان بسیاری از نمایندگان جوابگوی انجام شرح وظیفه تعیین شده نیست و این رویه باید اصلاح شود. وی با اشاره به ناشناخته بودن سازمان ملی جوانان برای بسیاری از مردم و حتی مسوولان در سطوح ملی و استانی گفت: اگر این دو سازمان در هم ادغام شوند، نظارت هم توسط مجلس به راحتی انجام می‌شود.

‌عضو هیات رییسه فراکسیون ورزش مجلس ادامه داد: در حال حاضر به دلیل نوع تشکیلات سازمان تربیت‌بدنی، نظارت بر این سازمان از سوی نمایندگان به سختی انجام می‌شود و اگر سوال و تذکری باشد، باید به رییس جمهور بیان شود.

وی تاکید کرد: در تهیه این طرح از نظر کارشناسان سازمان تربیت‌بدنی، استادان دانشگاه، حقوقدان‌ها و حتی بسیاری از نمایندگان مجلس استفاده شده است.