برهانی نژاد:هدف ما 3 رتبه بالای جدول است

به مافیای فوتبال نزدیک نمی‌شوم

گروه ورزش-عبدالرضا برهانی‌نژاد هدف تیم فوتبال مس کرمان را دستیابی به یکی از سه رتبه بالای جدول عنوان کرد. عبدالرضا برهانی‌نژاد در نشست خبری پنجشنبه خود که در محل هتل المپیک برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: من یک مدیر صنعتی‌ام که به تازگی وارد ورزش شده‌ام و این نخستین کنفرانس مطبوعاتی من است. البته با ورزش بیگانه نبودم، اما بنابه دلایلی خاص علاقه نداشتم در زمینه ورزش فعالیت کنم. با این حال زمانی که از سوی مقامات شرکت ملی مس ایران به من ابلاغ شد که به ورزش بیایم خواسته آنها را پذیرفتم و امیدوارم منشا خدمات خیری در زمینه ورزش استان کرمان باشم.

وی ادامه داد: نه به خودم و نه به نیروهای باشگاه اجازه نخواهم داد که به مراکز مافیای فوتبال نزدیک شده و با آنها ارتباط برقرار کنند. اگر این اتفاق بیفتد به شدت با آنها برخورد می‌کنم.

مدیرعامل باشگاه مس کرمان همچنین افزود: ما در باشگاه خود ۱۷۲ تیم به صورت حرفه‌ای و با بودجه مشخص داریم که در دنیا بی‌سابقه است. از تیم‌های فوتبال مس کرمان در لیگ برتر، مس رفسنجان لیگ دسته اول، مس سرچشمه لیگ دسته دوم و مس نوین لیگ دسته سوم گرفته تا تیم‌های حاضر در رده‌های مختلف سنی باشگاه هرکدام در دو گروه مختلف فعالیت می‌کنند که این نشان دهنده حجم بالای فعالیت‌های ورزشی باشگاه مس کرمان است.

برهانی‌نژاد در خصوص مشکلات بودجه که باعث جدایی نیک نفس از باشگاه مس کرمان شده بود، تصریح کرد: نیک نفس یکی از مدیران قوی ورزش بود، اما به علت آنکه بودجه باشگاه نسبت به فصل گذشته افزایش نداشت از سمت خود کناره‌گیری کرد. تیم امسال بر اساس بودجه فصل قبل بسته شد و بهترین بهره برداری از این بودجه به عمل آمد.

وی با بیان اینکه باشگاه مس در تمام رشته‌های ورزشی به غیر از قایقرانی آن هم به علت آنکه در کرمان دریاچه‌ای وجود ندارد، فعالیت می‌کند، تاکید کرد: بودجه ما برای این ۱۷۲ تیم ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است. فکر می‌کنم این بودجه از یک تیم لیگ برتری نیز کمتر است، اما ما بدون سر و صدا به کار خود ادامه می‌دهیم. متاسفانه برخی از مدیران باشگاه‌های دیگر برای سرپوش گذاشتن روی نقاط ضعف خود اعلام کرده‌اند مس و سپاهان بودجه زیادی را برای فصل نقل و انتقالات صرف کرده‌اند در حالی که این موضوع اصلا صحیح نیست و ما تنها چهار میلیارد تومان از این بودجه را برای فصل جاری تیم فوتبال بزرگسالان، امید و جوانان مس کرمان در نظر گرفته‌ایم.مدیرعامل باشگاه مس کرمان با بیان اینکه باشگاه صنعت مس خصوصی است، اضافه کرد: سهام شرکت ملی مس ایران چندی پیش واگذار شد و به همین دلیل به هیچ عنوان دولتی نیستیم.

برهانی‌نژاد خاطرنشان کرد: فوتبال در حال حاضر دیگر ورزش نیست و به یک صنعت و تجارت بزرگ در سطح جهان تبدیل شده است و حتی گام‌هایی فراتر از صنعت برداشته است. من در زمینه اقتصادی تبحر خاصی دارم و تمام تلاش را به کار می‌گیرم که با فعالیت صحیح درعرصه اقتصادی فوتبال در سال‌های آینده نه تنها از شرکت ملی مس ایران بودجه‌ای دریافت نکنیم؛ بلکه به این شرکت کمک مالی هم داشته باشیم.

مدیرعامل باشگاه مس کرمان در خصوص فعالیت‌های عمرانی باشگاه گفت: ما سه ورزشگاه بسیار حرفه‌ای مطابق با ورزشگاه هامبورگ آلمان را در کرمان در حال احداث داریم که ۳۵ درصد کار اجرایی ورزشگاه ۳۰هزار نفری شهر کرمان انجام شده است و اگر مشکلاتی در زمینه تامین سیمان و میلگرد و همچنین سرمای هوا وجود نداشت پیشرفت بیشتری در ساخت این ورزشگاه داشتیم، اما مطمئنا تا اواسط سال ۱۳۸۹ این ورزشگاه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

برهانی‌نژاد در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه مس در فصل نقل و انتقالات از سقف قرارداد تعیین شده برای استخدام بازیکنان تجاوز کرده است؟ تاکید کرد: به هیچ عنوان بیش از سقف تعیین شده به صورت رسمی یا زیرمیزی به بازیکنان پرداختی نداشته‌ایم و حتی قرارداد چهار بازیکن مطرح ما همچون رحمتی، صادقی، آشوبی و فاطمی کاملا مشخص و شفاف است. سقف قرارداد ما به بازیکنان ۲۲۰ میلیون تومان بود و این مبلغ از ۳۵ میلیون تومان شروع می‌شود، ضمن اینکه تنها همین چهار بازیکن این مبلغ سقف قرارداد را دریافت کرده اند.

مدیرعامل باشگاه مس کرمان با بیان اینکه در بحث بومی گرایی باشگاه مس قدم‌های بزرگی برداشته است، افزود: یکی از کارهای بزرگ ما افتتاح مدرسه فوتبال جیرفت بود که در امر کشف استعدادها و معرفی آن به تیم‌های دیگر قدم‌های بلندی برخواهد داشت و در حال حاضر یک‌هزار و ۳۰۰ جوان و نوجوان را در زمینه ورزشی آموزشی به صورت حرفه‌ای تحت تعلیم قرار داده‌ایم و بدون شک با برنامه ریزی خوب این تعداد افزایش پیدا می‌کند.

برهانی‌نژاد در خصوص تیم‌های غیرفوتبالی باشگاه مس کرمان نیز تاکید کرد: تیم‌ها ما مانند تکواندو و دوچرخه‌سواری در عرصه‌های بین‌المللی نتایج شایسته‌ای کسب کرده‌اند. سایر تیم‌های ما چه در بخش بانوان و آقایان و چه در بخش‌های کارگری، کارمندی و پیشکسوتان فعالیت‌های چشمگیری داشته‌اند.

برهانی‌نژاد با بیان اینکه با تشکیل کمیته استعدادیابی و همچنین تاسیس آکادمی آموزش دروازه‌بانی برای نوجوانان و جوانان قدم بزرگی در راه رشد و توسعه فوتبال که در ایران بی‌سابقه بوده برخواهیم داشت، افزود: ما سال به سال به سمت بومی‌گرایی و کشف استعدادها پیش می‌رویم و در این راه قرار است دو مربی بزرگ ایرانی را که در زمینه جوانگرایی فعالیت می‌کنند، به جمع نفرات فنی خود اضافه کنیم همچنین آکادمی بزرگ فوتبالی را تا چندی دیگر راه اندازی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مدیر صنعتی چیزی تحت عنوان شکست نمی‌شناسد، خاطرنشان کرد: تیم ما بسیار خوب و قدرتمند بسته شده است و با آمادگی بازیکنان و درایت کادر فنی تنها به کسب سه رتبه بالای جدول رده بندی می‌اندیشیم و به پایین‌تر از آن رضایت نمی‌دهیم مگر اینکه اتفاقات خاصی بیفتد، البته ما با تمام قوا جلوی حاشیه‌ها می‌ایستیم و نمی‌گذاریم این مسائل به تیم ضربه بزند.

مدیرعامل باشگاه مس کرمان در پاسخ به این سوال که اگر تیم صنعت مس رفسنجان بتواند سهمیه حضور در لیگ برتر را کسب کند آیا باشگاه مس نیز همانند باشگاه سپاهان امتیاز این تیم را می‌فروشد، تاکید کرد: تیم مس رفسنجان تیم بسیار خوبی است و می‌تواند به لیگ برتر صعود کند اگر چنین اتفاقی بیفتد ما تابع قوانین خواهیم بود و مجبوریم امتیاز این تیم را واگذار کنیم که مطمئنا این می‌تواند یک کمک مالی خوبی برای باشگاه محسوب شود.