افاضلی: از تصمیم کریمی برای خداحافظی متاسفم

گروه ورزش- تیم ملی ایران خود را برای بازی حساس مقابل کره‌شمالی آماده می‌کند: در شرایطی که علی دایی به عنوان سرمربی تیم‌ملی حسابی سرش شلوغ است و زمان زیادی برای پاسخگویی به خبرنگاران ندارد، هومن افاضلی این وظیفه را به عهده دارد. افاضلی که ما بالاخره متوجه نشدیم در تیم ملی دستیار است یا آنالیزور یا ناظر تمرینات! هر از چند گاهی هم به جای سرمربی مصاحبه می‌کند تا چندان هم بیکار نباشد. افاضلی در مورد دیدار ایران مقابل کره‌شمالی می‌گوید: « کره شمالی در بازی‌های خارج از خانه بهتر کار می‌کند. بازیکنان کره‌ در حال حاضر شرایط بسیار خوبی دارند. ما فیلم بازی‌های این تیم را دیده و آنالیز کرده‌ایم و به شناخت نسبی از این تیم رسیده‌ایم. کره‌شمالی همواره در بازی‌های خارج از خانه نتایج بهتری گرفته است.

چرا که این تیم با ارائه بازی هوشمندانه در ضد حملات بسیار خوب کار می‌کند به همین دلیل آنها درخارج از خانه بهتر می‌‌توانند نتیجه بگیرند. تاکنون کره‌شمالی با همین شیوه بازی کرده است.

افاضلی در مورد وضعیت مصدومان تیم‌ملی و این که در چه شرایطی قرار دارند، می‌گوید: «در حال حاضر چند بازیکن مصدوم داریم. سیدجلال حسینی، پژمان نوری و مازیار زارع جدا از سایر بازیکنان تنها ریکاوری کردند و وحید طالب‌لو از ناحیه پا مشکل دارد.»

خداحافظی علی کریمی یکی از مسائلی است که این روزها همه راجع به آن می‌پرسند. افاضلی در مورد این مساله می‌گوید: راجع به این قضیه نمی‌توانم صحبت کنم. تصمیمی که علی کریمی گرفته یک تصمیم شخصی است و من نمی‌دانم او چه دلایلی برای کارش داشته که بگویم درست بوده یا غلط. فقط می‌گویم کریمی می‌توانست به تیم ملی کمک کند و موثر باشد ما نیز خیلی علاقه داشتیم تا کریمی در تیم باشد، اما او تصمیم خودش را گرفته و فقط می‌توانم بگویم برای نبودن او متاسفم.

افاضلی در پایان درباره امکان جایگزینی بازیکنانی به جای تیموریان مصدوم و کریمی تاکید کرد: ما ۲۴ بازیکن داریم و در هر پست به اندازه کافی بازیکن گرفته‌ایم. ما پیش‌بینی هر اتفاقی را کرده بودیم. به عنوان نمونه در خط میانی با وجود نبودن تیموریان و کریمی بازیکنانی چون پژمان نوری و مازیار زارع حضور دارند که در کارهای دفاعی هم تبحر خاصی دارند.