مهدی تاج:حاشیه‌سازی‌های تیم ملی هدفمند است

رییس کمیته تیم‌های ملی با تاکید بر هدفمند بودن موج اخیر حاشیه‌سازی‌ها پیرامون تیم ملی گفت: طرح اینگونه مسائل تازگی ندارد و تیم ملی همواره در آستانه دیدارهای حساس با چنین جریان‌سازی‌هایی روبه‌رو بوده است.

مهدی تاج با اشاره به اینکه فدراسیون فوتبال در طول ماه‌های گذشته هر بار به نوعی با چنین تحرکاتی روبه‌رو بوده و عده‌ای با هدف تضعیف تیم ملی به آن دامن می‌زنند، تصریح کرد: هر زمان تیم ملی به پیکارهای حساس نزدیک می‌شود، عده‌ای تلاش می‌کنند به هر نحوی شده آرامش تیم را برهم بزنند و این بار اختلاف فدراسیون فوتبال با علی دایی و شایعه کناره‌گیری سرمربی تیم ملی را مطرح کردند که همچنان در رسیدن به هدفشان ناکام ماندند.

وی اضافه کرد: من اطمینان دارم قبل از بازی با کره جنوبی نیز موضوع دیگری برای به حاشیه کشاندن تیم ملی مطرح می‌شود همانطور که قبل از بازی با عربستان چنین اتفاقی رخ داد.

تاج با تاکید بر اینکه به عنوان یک مسوول به استفاده از اینگونه حربه‌های ناجوانمردانه برای ناکام شدن تیم ملی عادت کرده‌ام، اظهار داشت: ماهیت افرادی که حتی نمی‌توانند شاهد موفقیت تیم ملی باشند بر ما روشن است و تنها باید آستانه تحمل‌مان را بالا ببریم و با خویشتنداری و پرهیز از تصمیمات شتابزده اجازه ندهیم اینگونه افراد به خواسته‌هایشان برسند.

نایب رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به صمیمیت و یکپارچگی بین مسوولان فدراسیون فوتبال و کادر فنی تصریح کرد: برخلاف تمامی مسائلی که ظرف روزهای گذشته در خصوص بروز مشکلات و اختلاف نظر بین بنده و علی دایی مطرح شد، خوشبختانه ارتباط بسیار نزدیکی بین ما برقرار است و همین ارتباط نزدیک و دوستانه که در جهت پیشبرد و تحقق اهداف تیم ملی است باعث شده عده‌ای به هر ترفندی متوسل شوند تا این رابطه را خدشه‌دار کنند.

وی در خصوص برنامه‌های تیم ملی اظهار داشت‌: با وجود لغو دیدار مقابل ایالت باسک که این تیم بابت عدم پایبندی به قرارداد خود و لغو یک طرفه این بازی دوستانه موظف به پرداخت ۱۵۰‌هزار دلار غرامت شده است، تیم ملی روز ۷ دی ماه مقابل تیم «گالی چیا» به میدان خواهد رفت. به همین منظور تیم ملی روز چهارشنبه از طریق فرانکفورت آلمان عازم شهر لاکرونیا اسپانیا خواهد شد تا دیدار تدارکاتی خود را مقابل گالی چیا برگزار کند.

نایب رییس فدراسیون فوتبال در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مشکلات فدراسیون در جذب اسپانسر و تامین بخشی از هزینه‌های جاری خود از این طریق اظهار داشت‌: این موضوع یکی از دغدغه‌های اصلی مسوولان فدراسیون فوتبال است چرا که ناگزیر هستیم بخش عمده‌ای از هزینه‌های سرسام‌آور فدراسیون را از طریق جذب اسپانسر تامین کنیم که تاکنون با تمامی تلاش‌هایی که در این زمینه صورت گرفته نتوانسته‌ایم حامی مالی مناسبی را جذب کنیم و اعتقاد دارم کمیته بازاریابی باید در این زمینه فعالیت جدی‌تری داشته باشد.

وی پیرامون احتمال جذب اسپانسرهای خارجی برای فدراسیون فوتبال تصریح کرد‌: فدراسیون فوتبال در راستای حمایت دولت از محصولات داخلی و حمایت از صنایع داخلی بسیار علاقه‌مند است تا اسپانسرهای داخلی را به خدمت بگیرد، اما بی‌میلی شرکت‌ها و صنایع داخلی، ما را بر آن داشته تا به گزینه‌های خارجی فکر کنیم و در این زمینه نیز رایزنی‌های موثری آغاز شده است که می‌تواند برای فدراسیون سودمند باشد.

تاج همچنین درباره زمان آغاز همکاری اریش روته مولر، مربی و مدرس آلمانی با تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت: استخدام این مربی بزرگ یکی از اساسی‌ترین اقدامات فدراسیون فوتبال در دوره جدید بوده که به همت علی دایی برای فوتبال ملی ایران به دست آمد و این مربی آلمانی احتمالا بعد از تعطیلات ژانویه همکاری رسمی خود را با تیم ملی آغاز خواهد کرد. در صحبتی که با این مربی آلمانی داشتم وی از همکاری با فدراسیون فوتبال ایران و علی دایی بسیار ابراز خرسندی می‌کرد و تاکید داشت که شخصیت مصمم و بااراده‌ای چون دایی می‌تواند ایران را به جام جهانی ببرد و وی تمام تجربه و دانش خود را برای کمک به تیم ملی ایران به کار خواهد گرفت.