فریدون معینی*

مشکلات مالی باشگاه‌های خصوصی کشور در سال‌های آینده باعث تضعیف فوتبال ایران خواهد شد. من اعتقاد دارم لیگ ما نسبت به سال‌های گذشته تفاوت عمده‌ای نکرده است و تفاوت‌های ما در لیگ جاری به صورت تیمی ‌است.

یکی از ویژگی‌های لیگ هشتم فوتبال ایران این است که در این فصل مربیان بسیار بادانشی ظهور کرده‌اند که همین موضوع می‌تواند باعث رشد علمی ‌باشگاه‌های ما در چند سال آینده شود.

از سوی دیگر باید بگویم متاسفانه لیگ هشتم نتوانسته تاثیر مثبتی روی تیم ملی بگذارد و ما تاکنون بازی‌های مورد قبولی از تیم ملی شاهد نبودیم.

یکی از مشکلات تاثیرگذار لیگ جاری، مسائل مالی باشگاه‌ها است که با گذشت لیگ این مسائل بیشتر از گذشته می‌شود.

با ادامه مشکلات مالی باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال از کیفیت این مسابقات کاسته خواهد شد و در ادامه نمی‌توانیم لیگ جذابی را داشته باشیم.

درباره راهکارهای حل مشکلات مالی باشگاه‌ها اعتقاد دارم باشگاه‌های ما در مباحث اقتصادی به شدت ضعف دارند و دلیل این موضوع این است که این باشگاه‌ها از ابتدای فصل برنامه درستی برای حل مشکلات مالی خود ندارند.

درخصوص مدعیان قهرمانی در لیگ هشتم فوتبال ایران نیز به نظرم «استقلال تهران و ذوب‌آهن نسبت به سایر تیم‌ها بسیار بهتر کار کرده‌اند و فکر می‌کنم این دو تیم مدعی اصلی قهرمانی این فصل باشند.»

*کارشناس فوتبال