پایان لیگ برتر و جام حذفی تا ششم اردیبهشت؟! بعید است

گروه ورزش- تقویم پیشنهادی سازمان لیگ برتر فوتبال تا پایان هشتمین دوره رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی اعلام شد.

رقابت‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر شنبه چهاردهم دی‌ماه آغاز و پس از برگزاری بازی استقلال اهواز - ابومسلم خراسان به پایان می‌رسد. سپس مسابقات لیگ به دلیل بازی دوستانه ایران و چین در روز بیستم دی تعطیل خواهد شد. روز

۲۲ دی نیز به برگزاری دیدارهای معوقه لیگ برتر و جام حذفی اختصاص داده شده و پس از بازی تیم ملی ایران و سنگاپور در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا در روز ۲۵ دی، رقابت‌های هفته بیست و دوم لیگ برتر طی روزهای جمعه و شنبه ۲۷ و ۲۸ دی ماه برگزار می‌شود. رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران در بهمن‌ماه با برگزاری دیدارهای معوقه حذفی در روز سه شنبه اول و هفته بیست و سوم در روز پنجشنبه و جمعه سوم و چهارم بهمن آغاز می‌شود. دیدار تایلند و ایران از سری رقابت‌های مقدماتی جام ملت‌های آسیا در روز چهارشنبه نهم بهمن، هفته بیست و چهارم لیگ برتر در روزهای جمعه و شنبه یازدهم و دوازدهم و هفته بیست و پنجم لیگ برتر در روز شانزدهم بهمن برنامه‌های اعلام شده سازمان لیگ پیش از بازی ایران و کره جنوبی برای راهیابی به جام جهانی در روز بیست و سوم بهمن است.

پس از این بازی هفته بیست و ششم لیگ برتر در روزهای بیست و چهارم و بیست و پنجم بهمن برگزار می‌شود که قرار است داربی تهران میان پرسپولیس و استقلال تهران نیز در این تاریخ برگزار شود. بهمن ماه با برگزاری هفته بیست و هفتم لیگ برتر طی روزهای بیست و نهم و سی ام بهمن پایان می‌یابد.

اسفندماه آغاز شلوغی برنامه‌های سازمان لیگ است که برنامه فوتبال باشگاهی و ملی ایران در اسفندماه بدین شرح است:

* شنبه و یکشنبه سوم و چهارم اسفندماه: هفته بیست و هشتم لیگ، * جمعه و شنبه نهم و دهم اسفند: هفته بیست و نهم لیگ برتر ، * چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۱۴، ۱۵ و ۱۶ اسفند: هفته سی‌ام لیگ برتر ، * چهارشنبه ۲۱ اسفند: برگزاری نخستین دیدار چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا ، * جمعه و یکشنبه ۲۳ و ۲۵ اسفند: برگزاری هفته سی و یکم لیگ برتر به جز چهار تیمی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند. * چهارشنبه ۲۸ اسفند: دیدارهای چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا * جمعه ۳۰ اسفند ۸۷: برگزاری دیدارهای معوقه هفته سی و یکم. سال ۱۳۸۸ هجری شمسی با برگزاری دیدارهای معوقه هفته سی و یکم در روز شنبه اول فروردین! و برپایی اردوی تیم ملی از روز یکشنبه دوم فروردین ماه آغاز می‌شود.

برنامه فوتبال باشگاهی و ملی ایران طبق تقویم سازمان لیگ در ادامه فروردین ۸۸ نیز بدین شرح است:

* شنبه هشتم فروردین: بازی ایران و عربستان (راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۰) * دوشنبه و سه شنبه ۱۰ و ۱۱ فروردین: هفته سی و دوم لیگ برتر * چهارشنبه ۱۹ فروردین: برگزاری دیدارهای چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا * جمعه و شنبه ۲۱ و ۲۳ فروردین: هفته سی و دوم لیگ برتر * پنجشنبه و جمعه ۲۷ و ۲۸ فروردین: برگزاری دیدارهای هفته سی و چهارم لیگ برتر یا جام حذفی . رقابت‌های فوتبال در اردیبهشت با برگزاری دیدارهای چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا در روز چهارشنبه دوم ماه آغاز می‌شود و طی روزهای جمعه و یکشنبه چهارم و ششم اردیبهشت نیز دیدارهای هفته سی و چهارم یا جام حذفی با توجه به برنامه دیدارهای آخرین هفته فروردین ماه برگزار می‌شود تا بدین ترتیب دیدارهای لیگ برتر و جام حذفی فوتبال کشور حداکثر تا تاریخ ششم اردیبهشت ماه پایان یابد.

دیدارهای چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا طی روزهای شانزدهم و سی‌ام اردیبهشت و ششم خرداد ماه ۸۸ پیگیری می‌شود. ضمن آن که تیم ملی ایران نیز روز دهم خرداد ماه در دیداری تدارکاتی میهمان تیم ملی چین است و در روزهای پانزدهم، نوزدهم و بیست و ششم خرداد تیم ملی ایران در رقابت‌های راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۰، به ترتیب با تیم‌های کره شمالی، امارات و کره جنوبی مصاف می‌کند تا تکلیف تیم ملی نیز برای صعود به جام جهانی مشخص شود.