خبر آنلاین - مهدی خبیری اتهام خیانت به کشور و مکاتبه برعلیه فدراسیون فوتبال توسط او و محسن صفایی فراهانی را تکذیب کرد.

چند روز قبل روزنامه وطن امروز از قول منبعی ناشناس در فدراسیون فوتبال نوشته بود: «دو عضو سابق کمیته انتقالی در نامه‌‌ای به کنفدراسیون فوتبال آسیا از انتخاب‌، فدراسیون ایران به عنوان فدراسیون برتر قاره انتقاد کرده‌اند.» در این مطلب آمده بود کنفدراسیون آسیا در پاسخ این نامه از فدراسیون ایران خواسته است که هوشیار باشند. این منبع ناشناس مدعی بود:«بن همام‌‌، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا به کفاشیان نوشته است عده‌‌ای از داخل ایران بر علیه شما توطئه می‌‌‌کنند!»

دو عضو سابق کمیته انتقالی از جمع ۵ نفری چه کسانی می‌‌‌توانند باشند؟ پس از انتشار این خبر بود که فدراسیون فوتبال بیانیه‌‌ای را علیه محسن صفایی فراهانی و خبیری صادر کرد و این خبر جدید هم به احتمال فراوان‌‌، این دو مقام را نشانه رفته است. اما چنین اتهامی‌‌‌تنها باعث به خنده افتادن مهدی خبیری عضو کمیته لیگ کنفدراسیون آسیا و بنیانگذار لیگ حرفه‌‌ای ایران می‌‌‌شود. او در پاسخ به چنین اتهامی‌ ‌‌می‌‌‌گوید:« باید چند نکته را برایتان شرح بدهم. هم کنفدراسیون آسیا و هم فیفا این قدر سرگرم مسائل جاری شان هستند که اصلا وقتی برای اهمیت دادن به این نکات بی‌اهمیت و مکاتبات خنده دار ندارند. البته من معتقدم اگر نامه‌‌ای به مالزی رفته‌‌، واقعا زشت و به دور از شان است که کسی نامه‌‌ای را بر علیه کشورش بنویسد. البته اگر کسی چنین نامه‌‌ای را بفرستد‌‌، اصلا در تشکیلات آسیایی توجهی به آن نمی‌‌‌شود.

حتی اگر این نامه از سوی مقامات داخلی کنفدراسیون باشد و مقامی‌‌‌بر علیه مواضع و منافع کشورش نظری بدهد بلافاصله با آن برخورد می‌‌‌شود. حتما یادتان هست که دو عضو ایرانی پیشین AFC به دلیل گزارش‌هایشان علیه فدراسیون فوتبال از کار برکنار شدند. سیاست تشکیلات آسیایی فوتبال این است که اجازه ندهد کسی علیه فدراسیون‌‌های عضو موضع‌گیری کند. آنها به فدراسیون‌‌های ملی اهمیت ویژه‌‌ای می‌‌‌دهند.»

خبیری معتقد است اگر چنین نامه‌‌ای صحت داشته باشد‌‌، AFC حتما نامه را در اختیار فدراسیون می‌‌‌گذارد:« به نظر من باید فدراسیون این نامه را پیگیری کند و نامه را منتشر کند که مشخص شود چه کسانی علیه مسائل و منافع کشور با مقامات خارجی مکاتبه کرده‌اند. البته نکته‌‌ای که نباید فراموش شود این است که این قدر کارها در AFC فشرده است که مثلا ما وقتی برای جلسات به چین یا مالزی می‌‌‌رویم‌‌، فقط یک ساعت

زمان داریم و فقط می‌‌‌رسیم که کارمان را انجام دهیم و همین‌طور بی برنامه حتی نمی‌‌‌توانیم با دیگر مسوولان‌‌، دیدار کنیم.»

خبیری در پاسخ به بیانیه‌‌ای که فدراسیون علیه او صادر کرده هم می‌‌‌گوید:« من علیه سازمان لیگ حرفی نزدم و اتفاقا در صف حامیان فدراسیون هستم. از عزیزمحمدی به دلیل مصاحبه قاطعش درباره حذف تیم‌‌هایی که خصوصی نشوند از لیگ‌‌، حمایت کردم و نسبت به مصاحبه یکی از مقامات سازمان ورزش که گفته بود فوتبال خصوصی نمی‌‌‌شود موضع گرفتم چون این جمله بر خلاف قوانین کشور‌‌، اصل ۴۴ قانون اساسی و قوانین کنفدراسیون آسیا است.

من دوشنبه با کفاشیان دیدار می‌‌‌کنم و حتما درباره اتفاقاتی که در این روزها افتاده و این سوءتفاهم حرف می‌‌‌زنیم. ما افتخار می‌‌‌کنیم به اینکه بتوانیم کمکی برای پیشبرد فوتبال و این فدراسیون زحمتکش کرده باشیم. همه ما در یک قایق پارو می‌‌‌زنیم.»

اما در قبال موضع خبیری‌‌، واکنش فدراسیون فوتبال در این باره عجیب است. حسینی مدیر روابط عمومی ‌‌‌فدراسیون فوتبال وقتی با سوالی در این‌باره مواجه می‌‌‌شود‌‌، پیش از هر حرفی می‌‌‌گوید:«من این دو عضو را به شما معرفی می‌‌‌کنم؛ صفایی و خبیری»

او پس از این شروع تند وقتی با این سوال مواجه می‌‌‌شود که آیا گفته اش را با سند عنوان کرده است ؟ پاسخ می‌‌‌دهد:«من هم این خبر را شنیده‌ام چند نفر از دوستان خبرنگار این نام ها را به من گفته‌اند من خودم چنین نامه‌‌ای را اصلا ندیده ام و اطلاع ندارم که اصلا این نامه وجود دارد یا نه!»

به احتمال فراوان این داستان کماکان ادامه خواهد داشت و طرفین سعی می‌‌‌کنند همدیگر را محکوم کنند، پایان این داستان به نفع چه کسی است؟!