گروه ورزش- به‌دنبال استفاده از نام جعلی خلیج ع-ر-ب-ی در لوگوی مسابقات فوتبال کشورهای عربی، رییس فدراسیون فوتبال با ارسال نامه‌ای مراتب اعتراض رسمی کشورمان را به رییس فیفا، رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال عمان اعلام کرد.

علی کفاشیان، رییس فدراسیون فوتبال در این نامه خطاب به سپ بلاتر، رییس فدراسیون بین‌المللی فوتبال آورده است: تخلف استفاده از نام «خلیج عربی» به صورت مستمر در دو دهه اخیر مسابقات فوتبال کشورهای حاشیه خلیج فارس به‌کار می‌رود که با توجه به جعلی بودن این نام می‌خواهم تا این موضوع پیگیری و به برگزارکنندگان این مسابقات تذکر جدی داده شود. در این نامه که رونوشت آن به بن‌همام رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال عمان نیز ارسال شده همچنین آمده است: اگرچه کنفدراسیون فوتبال آسیا این تورنمنت را به رسمیت نشناخته اما استفاده فدراسیون‌های فوتبال عضو از لوگوی یک عنوان جعلی در مسابقات یک حرکت غیرقانونی و برخلاف حقوق بین‌المللی به شمار می‌رود.

کفاشیان در بخش دیگری از این نامه اعتراض‌آمیز خاطرنشان کرده است: با توجه به اینکه در تمام نقشه‌های جغرافیایی و مستندات سازمان ملل متحد و فیفا نام این خلیج با نام «خلیج فارس» به‌کار رفته از همین رو امیدوارم به نحو مقتضی نسبت به تخلف صورت گرفته برخورد و از تکرار اینگونه رفتارهای غیر قانونی جلوگیری شود. نوزدهمین دوره جام خلیج فارس با حضور ۸ کشورعربی از هفته گذشته به میزبانی کشور عمان برگزار شد و مسوولان برگزارکننده در لوگوی مسابقات از نام جعلی استفاده کردند که این اقدام با واکنش تند مقامات رسمی و وزارت امور خارجه کشورمان همراه شد.