زریبافان: بخش خصوصی قادر به اداره باشگاه استقلال نیست

خبرگزاری فارس- رییس مجمع باشگاه استقلال تهران گفت: بخش خصوصی به دلیل عدم سود آوری قادر به اداره این باشگاه نیست. بحث واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دو وزارتخانه دولتی یکی از بحث‌های مهم این روزهای فوتبال است.

مسعود زریبافان رییس مجمع باشگاه استقلال در گفت‌و‌گویی آخرین مواضع خود را درباره باشگاه متبوعش اعلام کرد.

*نظر شما در مورد انتقال استقلال به وزارتخانه راه و ترابری چیست؟

مهندس علی آبادی که ریاست سازمان تربیت بدنی را بر عهده دارد به عنوان تحویل دهنده باید با نهاد تحویل‌گیرنده به تفاهم و توافق کامل برسند.

*اما شما به عنوان رییس مجمع این حق را دارید که در این مورد اظهار نظر کنید.

صاحب اصلی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال سازمان تربیت بدنی است. هر تصمیمی که رییس سازمان بگیرد برای من لازم الاجرا است زیرا من نماینده سازمان

در این باشگاه هستم.

*واگذاری این دو باشگاه به دو وزارتخانه تضادی با اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر خصوصی‌سازی ندارد؟

این واگذاری دولت به دولت است و مانند آن است که یک ساختمان را در زمانی؛ یک اداره دولتی و در زمان دیگر، اداره دولتی دیگر مدیریت کند. بنابراین این واگذاری معنایش انتقال به بخش خصوصی نیست زیرا این دو باشگاه بنگاه اقتصادی نیستند که بخواهند مانند بنگاه‌های اختصاصی به بخش خصوصی واگذار شوند.

*اما طبق قانون کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه‌ها باید به شکل بنگاه اقتصادی در بیایند.

به هرحال اداره این باشگاه‌ها سودآور نیست. اگر هم به بخش خصوصی واگذار شوند باز هم نمی‌توانند آن را اداره کنند. از پس هزینه‌های آن برنمی‌آیند و مجددا برای اداره آن به دولت متوسل می‌شوند. زیرا این دو باشگاه درآمدی غیر از جذب اسپانسر ندارند که آن هم فقط بخشی از هزینه‌های باشگاه را تامین می‌کند.

*مشکلات مالی باشگاه استقلال چه زمانی حل می‌شود؟

به هرحال این باشگاه اداره می‌شود و مشکلات مالی تیم آن‌گونه نیست که باشگاه را به چالش بکشاند.

*اما برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا باید تدارک وسیعی ببینید زیرا حریفان متمولی در گروه شما هستند.

آنچه بازیکنان و ورزشکاران ما را پیش می‌برد فقط پول نیست. آنها بر اساس اعتقاد، ایمان، توکل به خدا و اعتماد به نفس حرکت می‌کنند.

زمانی که بازیکن ما گل می‌زند و روی پیراهنش واژه «یا زهرا» را حک می‌کند یعنی آن که بر اساس اعتقادش کار می‌کند. ورزشکاران ما در میادین بین‌المللی با تعصب و اعتقاد بیشتری عمل می‌کنند و مانند ورزشکاران خارجی فقط جنبه مالی قضیه را در نظر نمی‌گیرند، آنها اعتقاد قوی دارند.