محمدرضا ساکت*

سپاهان از حمله تیم‌های مطرح ایران و آسیا است و در زمینه در اختیار داشتن بازیکنان بزرگ هیچ مشکلی ندارد. بازیکنان درک بسیار خوبی از جایگاه سپاهان در مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا دارند. طبیعی است تیمی که نایب قهرمان آسیا بوده انتظارات از آن بالا است. سپاهان در چند سال اخیر نتایج خوبی در مسابقات آسیایی کسب کرده و بدون شک سیاست‌گذاری مدیران باشگاه در این مورد هدف‌گذاری شده تا بازیکنان ما بتوانند در دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند.

کاظمی در حال جمع‌بندی تیم است. او معتقد است که تیم از ظرفیت خوبی برخوردار است و اگر نیاز به تقویت باشد ما براساس نظر ایشان اقدام خواهیم کرد. خطیبی مورد توجه کادر فنی است، ‌اما برای جذب این بازیکن مشکلاتی از جهت جلب رضایت مسوولان باشگاه عربی وجود دارد. با توجه به شرایط جدید، طبیعی است که کاظمی هم بازیکنان مدنظر را به ما اعلام خواهد کرد. نگاه اصلی اصفهان به ورزشگاه نقش جهان است. طبق قولی که رییس سازمان تربیت بدنی داده است قرار است مرداد ماه سال آینده این ورزشگاه آماده شود، اما در حال حاضر همه بار اجرایی اصفهان بر عهده ورزشگاه فولادشهر و مسوولان ذوب آهن است. آنها هم با زحمات زیادی که می‌کشند شرایط خوبی را در ورزشگاه فراهم کرده‌اند.

ورزشگاه فولادشهر در زمینه رختکن، امکانات امنیتی، اسکوربورد، تجهیزات اتاق دوپینگ و جایگاه خبرنگاران از شرایط خوبی برخوردار است. در حال حاضر هم با ایجاد یک طرح ضربتی برای مسقف کردن جایگاه ویژه برنامه‌هایی داریم که در دستور کار قرار گرفته است. قرار شده است در بخشی هم باشگاه سپاهان همکاری کند، اما واقعیت این است که بیشتر زحمات را دوستانمان در باشگاه ذوب آهن می‌کشند. تنها موردی که ممکن است مورد اشکال واقع شود بحث نور ورزشگاه است که در کوتاه‌مدت قابل‌حل نیست. به خاطر همین پیش‌بینی کرده‌ایم که بازی‌های لیگ قهرمانان در اصفهان بعدازظهر در ساعت ۱۴ یا ۱۵ برگزار شود تا مسابقات ما نیاز به نور نداشته باشد. امیدواریم که در مرحله بعد اگر نیاز به ورزشگاه فولادشهر بود از بابت نور مشکلی نداشته باشیم، اما در هر حال تلاش خوبی می‌شود و امیدواریم تاییدیه AFC را به دست آوریم.

ما از هم‌‌اکنون در مورد بانوان همراه تیم‌های خارجی با مسوولان استان مکاتبه و اعلام کرده‌ایم که این حق طبیعی تیم‌هایی است که به اصفهان می‌آیند. بانوان آنها برای حمایت تیمشان باید وارد ورزشگاه شوند. امیدواریم شرایطی فراهم شود که بانوان ایرانی هم بتوانند در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند، اما موردی که ما اکنون ملزم به اجرای آن هستیم این است که زمینه حضور بانوانی که همراه تیم‌ها هستند را در ورزشگاه فراهم کنیم. در این زمینه مکاتبات را با تربیت بدنی و استانداری انجام داده‌ایم. ما اعتقاد داریم در صدا و سیما که یک رسانه ملی است نگاه‌ها نباید رنگی باشد. صبا و سپاهان مانند تیم‌های استقلال و پرسپولیس دو نماینده ملی هستند. امروز همه مردم ایران به همه تیم‌ها احترام می‌گذارند. ضمن اینکه امیدوارم فرهنگ هواداری در کشور اینقدر ارتقا پیدا کند که مردم یک شهر فقط شیفته و دلباخته تیم استان خود باشند.

*مدیرعامل باشگاه سپاهان