روز سخت مربیان - ۱۲ بهمن ۸۷

گروه ورزش- هفته بیست‌و‌چهارم لیگ برتر فوتبال که از روز جمعه آغاز شده است، امروز با شش دیدار پیگیری می‌شود. در یکی از حساس‌ترین دیدارهای این هفته دو تیم استقلال تهران و اهواز در شهر اهواز به مصاف یکدیگر می‌روند. دیدار رفت دو تیم استارت استقلال تهران برای قدرت‌نمایی در لیگ بود، آنها موفق شدند در ورزشگاه آزادی با شش گل اهوازی‌ها را شکست دهند، اما برای این بازی شاگردان اکبر میثاقیان می‌خواهند به نوعی انتقام بازی رفت را بگیرند، از طرف دیگر شاگردان امیر قلعه‌نوعی می‌دانند با پیروزی در دیدار با توجه به بازی سختی که تیم ذوب‌آهن دارد، فاصله خود را با نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش افزایش دهند. تنها مشکل تهرانی‌ها در این دیدار خستگی بازیکنان ملی‌پوش این تیم است که صبح روز گذشته به تهران رسیدند و عصر جمعه همراه این تیم به اهواز رفتند. اکبر میثاقیان معتقد است می‌تواند استقلال را در شهر اهواز شکست دهد و انتقام دیدار رفت را بگیرد. در دیگر دیدار حساس امروز تیم پرسپولیس بعد از بازی ناامیدکننده در شهر کرمان این بار میزبان تیم به شدت بحران‌زده پیام است. قرمزپوشان پایتخت که در حال حاضر ۹ امتیاز با صدر جدول فاصله دارند،‌ می‌خواهند با پیروزی در این دیدار در صورت لغزش ذوب‌آهن فاصله امتیازی خود را کمتر کنند.

افشین پیروانی درباره این بازی می‌گوید: «به هیچ وجه ضعیف بودن تیم پیام را قبول نداریم و فکر می‌کنیم تمام بازی‌های لیگ برتر از جمله حریفی مثل پیام نیز برای پرسپولیس رقیب سرسختی خواهد بود. چراکه بازیکنان آنها به‌خصوص در ورزشگاه آزادی با انگیزه فراوان و برای ارائه یک فوتبال خوب و نشان دادن خودشان به میدان می‌آیند و این کار را برای ما سخت می‌کند.»

اما از سوی دیگر پیام دوباره در مربیگری دچار تغییروتحول شده است و عباس چمنیان از این تیم کنار رفته است و به جای او مجید حسینی‌‌پور امروز به عنوان نفر اول روی نیمکت این تیم می‌نشیند. اما در حساس‌ترین بازی هفته در شهر اصفهان دربی بین تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن برگزار می‌شود. ذوب‌آهن بعد از برد برابر پرسپولیس در ۲ بازی بعدی شکست خورده است و فاصله امتیازش با استقلال افزایش یافته است. ذوب‌آهن برای اینکه با تمام قوا به این دیدار برود دو ملی‌پوش خود یعنی خلعتبری و اشجاری را با پرواز جداگانه از کاروان تیم ملی به اصفهان رساند. سپاهان نیز که بعد از روی کار آمدن فرهاد کاظمی به نسبت نتایج خوبی کسب کرده است،‌ به دنبال ۳ امتیاز در این دیدار است تا همچنان یکی از مدعیان قهرمانی بماند.

در سایر دیدارها صبای قم به مقاومت سپاسی می‌رود. برق شیراز با سایپا دیدار می‌کند و پاس همدان در شهر خودش به مصاف مس کرمان می‌رود.