ایسنا- مدیرعامل باشگاه استقلال تهران گفت: استقلال بدون توجه به حاشیه‌ها موفقیت در فوتبال ایران و آسیا را تجربه می‌کند.

پس از ماجراهای پیش آمده در مجموعه مرغوبکار که با اقدام سریع باشگاه استقلال خاتمه یافت، نشست روز دوشنبه هیات‌مدیره باشگاه استقلال بار دیگر سبب شد تا برخی شایعات بر سر زبان‌ها بیافتد، اما امیررضا واعظی آشتیانی فرآیند کلی تصمیم‌گیری در باشگاه استقلال را به گونه دیگری بیان می‌کند.

آشتیانی درباره شایعه درخواستش از اعضای هیات مدیره برای صحبت نکردن درباره اتفاقات مجموعه مرغوبکار گفت: این موضوع واقعیت ندارد، در کل اعتقادم این است که این موضوع تمام شده است و نباید بی‌دلیل با پرداختن به آن حاشیه ایجاد کرد، اما نشست هیات مدیره به هیچ عنوان به این موضوع اختصاص نداشت. وی همچنین درباره بحث پیرامون تمدید قرارداد امیر قلعه‌نوعی در این نشست نیز گفت: امیر قلعه‌نوعی به درخواست من برای ارائه گزارشی پیرامون عملکرد تیم در لیگ هشتم در جلسه حاضر شد و گزارش فنی خود را ارائه داد و هیچ صحبتی درباره تمدید قرارداد وی صورت نگرفت، چرا که اکنون لیگ برتر در جریان است و استقلال آماده حضور در لیگ قهرمانان آسیا می‌شود و هیچ دلیلی ندارد که در این زمان بخواهیم به این بحث بپردازیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال تهران شایعه دیگر پیرامون تامین منابع مالی جهت جذب رضا عنایتی را نیز رد کرد و گفت: در این جلسه صحبتی در این باره نشد، ضمن آنکه تاکنون منابع مالی برای جذب این بازیکن فراهم نشده است. امکان دارد در آینده من و عنایتی نشستی با یکدیگر داشته باشیم و اینکه یک مدیر با یک بازیکن سابق باشگاه جلسه داشته باشد موضوع خوبی است، اما دلیلی برای جذب آن بازیکن نیست. در هر صورت ابتدا باید منابع مالی برای چنین کاری تامین شود که تاکنون این اتفاق نیفتاده است، ضمن آن که هیات‌مدیره نیز اعتقاد دارد ما باید به اندازه بضاعت‌مان گام برداریم و بیشتر از توانایی مالی‌مان هزینه نکنیم.

واعظی آشتیانی همچنین درباره اخباری پیرامون اصرار امیر قلعه‌نوعی برای جذب عنایتی نیز گفت:‌ کسانی که این اصرار را مطرح می‌کنند اهداف خاصی را پیگیری می‌کنند، این موضوع که امیر قلعه‌نوعی خواهان جذب یک مهاجم برای تیم است صحت دارد و ما نیز به دنبال آن هستیم، اما اینکه قلعه‌نوعی در جذب بازیکن خاصی اصرار داشته باشد، واقعیت ندارد. سرمربی تیم درخواست بازیکنی در خط حمله کرده است و ما نیز تلاش می‌کنیم تا این کار را انجام دهیم.

وی همچنین درباره اظهارات رییس کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال پیرامون ارسال تجهیزات باقی مانده از سوی باشگاه استقلال جهت معرفی به AFC نیز گفت: ما تمامی تجهیزات و همچنین البسه خود را در نشست مالزی به کنفدراسیون فوتبال آسیا معرفی کردیم، اما شاید در برخی موارد نیاز به اقدام مجدد است که بی‌تردید اگر فدراسیون این موضوع را به باشگاه اعلام کند این کار انجام می‌شود.

مدیرعامل باشگاه استقلال تهران همچنین درباره خبر منتفی شدن واگذاری این باشگاه به وزارت راه نیز گفت: صحبت‌های ابتدایی در این رابطه مطرح شده است، بحث این بود که وزارت راه یا صنایع تامین هزینه‌ها و حمایت مالی از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را بر عهده بگیرد و من نیز در همان زمان گفتم که اگر این اتفاق بیفتد می‌تواند مفید باشد؛ چرا که اگر این باشگاه‌ها حمایت مالی شوند وقت مدیران کمتر صرف تامین نقدینگی باشگاه می‌شود.

وی افزود: در هر صورت به طور کامل در جریان منتفی شدن این بحث نیستم، اما اگر واقعا زریبافان این موضوع را اعلام کرده است صحت دارد.

واعظ افزود: مطمئن باشید استقلال از روند آرامش دور نخواهند شد و کسانی که به خود زحمت می‌دهند تا فضای تیم را ملتهب کنند تنها وقت‌شان را تلف می‌کنند. بی‌تردید استقلال روند رو به رشد خود را با آرامش تا رسیدن به قهرمانی لیگ برتر ادامه می‌دهد و به لطف خدا تصور می‌کنم استقلال حتی قبل از هفته پایانی لیگ برتر قهرمانی خود را در این مسابقات قطعی می‌کند.

وی درباره جذب اسپانسر برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: در تلاش هستیم تا اگر بتوانیم یک اسپانسر برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا جذب کنیم.