امشب چلسی و بارسلونا برای حضور در دیدار پایانی فصل جاری رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا تنها یک بازی فرصت دارند. آیا آبی‌های لندن برای دومین سال پیاپی راهی دیدار پایانی می‌شوند یا آبی - اناری‌ها مسافر رم خواهند بود.

چلسی امشب در ورزشگاه استمفوردبریج میزبان بارسلوناست. یک هفته پیش دو تیم در نیوکمپ برابر هم صف‌آرایی کردند که در آن پیکار هیچ توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد. دیدار برگشت اما، سرنوشت و جریانی سراسر متفاوت خواهد داشت. شاگردان گاس هیدینک که در دیدار رفت برای گل نخوردن وارد زمین شده بودند، این بار در خانه خود باید برای گشودن دروازه حریف تلاش کنند. آبی - اناری‌ها هم که در دیدار رفت با دفاع بتونی آبی‌ها روبه‌رو بودند، این بار باید راه‌های متفاوتی را برای عبور از خط دفاع آبی‌ها جست و جو کنند.

شروع هفته برای دو تیم خوب بوده است. چلسی؛ فولام را در لیگ برتر۳بریک شکست داد و بارسا هم هفته‌ای رویایی را آغاز کرد. آنها در ال‌کلاسیکو رئال مادرید رقیب دیرینه‌شان را شش بر دو شکست دادند تا با روحیه‌ای عالی راهی لندن شوند.

خبر بد در اردوی بارسلونا آسیب‌دیدگی و غیبت رافائل مارکس مکزیکی و تیری آنری فرانسوی است که در لندن غایب خواهند بود.

چلسی اما، با بازگشت اشلی‌کول که دیدار رفت را به علت محرومیت و دو اخطاره بودن از دست داده بود، تمام بازیکنانش را در اختیار خواهد داشت.