شریفی: خدا قسمت‌کند بهتر وزنه بزنم

رشید شریفی وزنه‌بردار فوق سنگین تیم ملی ایران با رسیدن به رکورد مجموع ۴۶۰ کیلوگرم، بهترین وزنه‌بردار تیم ایران در رقابت‌های آسیایی بود که به موفقیتش در رقابت‌های قهرمانی جهان می‌توان بسیار امیدوار بود. اما او رقابت‌های آسیایی را یک تمرین می‌داند: این مسابقه‌ها در حقیقت یک تمرین برای من بود. یک استارت خوب بود برای اینکه بتوانم برای رقابت‌های قهرمانی جهان آماده شوم.

او که از همین حالا تمریناتش را برای مسابقات جهانی شروع کرده، در این باره گفت: نباید وقت را برای جهانی از دست بدهم. باید سعی کنم برای رقابت‌های جهانی وزنه‌هایم را بالاتر ببرم. حداقل باید بین ۱۰ تا ۲۰ کیلوگرم رکوردهای مجموع بیشتر از این باشد تا به روی سکو قرار بگیرم. امیدوارم خدا قسمت کند و بتوانم در رقابت‌های جهانی امسال خوب کار کنم.

این قهرمان آسیایی اهل اصفهان با درخواست از مسوولان استان اصفهان ادامه داد: چند سالی است که من عنوان می‌آورم و مسوولان قول پاداش را به من می‌دهند. مسوولان شهر اصفهان چند سالی است که به من قول داده‌اند یک تکه زمین خواهند داد، اما نمی‌دانم سرانجام این زمان کی فرا می‌رسد. رشید شریفی وزنه‌بردار فوق سنگین ایران در المپیک با رکوردهای ۱۹۶ و ۲۳۰ در حرکات یک ضرب و دو ضرب به عنوان ششمی‌دست یافت. او همچنین دو بار در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۹ قهرمان آسیا و در سال ۲۰۰۴ نایب قهرمان آسیا شده است.