روایت زندگی دونده قاتل

سریع‌ترین مرد بدون پای جهان حالا به اتهام قتل بازداشت است. کسی که ۶ ماه قبل همه در ستایش تلاشش می‌گفتند حالا قاتل است و در انتظار حکم دادگاه. به گزارش خبر آنلاین، اسکار پیستوریوس دونده منحصر به فرد آفریقایی و دارنده ۶ مدال طلای مسابقات پارالمپیک که لقب سریع‌ترین مرد بدون پای دنیا را هم یدک می‌کشد در نوامبر سال ۱۹۸۶ در پریتوریای آفریقای جنوبی چشم به جهان گشود. یازده ماه بیشتر نداشت که پزشکان به دلیل بیماری نادری که از بدو تولد با او همراه بود ناچار شدند هر دو پایش را از زیر زانو قطع کنند. اسکار از همان کودکی راه رفتن با پاهای مصنوعی را تمرین کرد. اراده فوق‌العاده‌اش به او کمک کرد تا با وجود معلولیت و با همان پاهای مصنوعی در مسابقات راگبی، تنیس و واترپلوی آموزشگاه‌های آفریقای جنوبی شرکت کند.

یک مصدومیت از ناحیه زانو در مسابقات راگبی و توصیه پزشکان اسکار را از چمن به پیست دو و میدانی کشاند. تنها دو ماه تمرین کافی بود تا او بتواند به رکورد ۱۰۰ متر در ۵۱/۱۱ ثانیه دست پیدا کند. ۸ ماه بعد او در آتن و در مسابقات پارالمپیک موفق به کسب یک برنز و یک طلا شد و از آن تاریخ موفقیت‌های پیستوریوس در مسابقات جهانی و المپیک ها تا به امروز به طور مداوم ادامه داشته است. پیشرفت اسکار به اندازه‌ای زیاد بود که توانسته در مسابقات معتبر جهانی و المپیک به رقابت با افراد سالم بپردازد.

اما این پایان کار قهرمان نبود. اسکار پیستوریوس دوباره خبرساز شده اما این بار نه به خاطر کسب مدال که به دلیلی متفاوت. سریع‌ترین مرد بدون پای دنیا به اتهام قتل یک دختر بازداشت، محاکمه و در دادگاه به قتل عمد محکوم شده است. هرچند که روند رسیدگی به پرونده او کماکان ادامه دارد و وکلای پیستوریوس تلاش دارند تا دادگاه را متقاعد کنند که این قتل، عمد نبوده است.