پیروزی‌های استقلال بدون سرمربی

حجازی روی نیمکت نباشد استقلال می‌برد

گروه ورزش- تیم فوتبال استقلال که فعلا بدون سرمربی در مسابقات شرکت می‌کند به دومین پیروزی خود دست یافت تا چند پله در جدول رده‌بندی صعود کند. در آغاز دیدارهای هفته چهاردهم رقابت‌های فوتبال لیگ برتر از ساعت ۱۵/۱۴ دقیقه روز پنج‌شنبه دو تیم استقلال و مقاومت سپاسی شیراز در ورزشگاه حافظیه به مصاف هم رفتند که در نهایت تیم استقلال موفق شد با نتیجه ۲ بر یک حریف خود را شکست دهد.

هر سه گل این دیدار در نیمه اول به ثمر رسید. ابتدا در دقیقه ۳ مهردادپولادی دروازه مقاومت سپاسی را باز کرد. در دقیقه ۱۵ علی علیزاده دومین گل استقلال را وارد دروازه مقاومت کرد. شاگردان غلامحسین پیروانی در دقیقه ۳۲ توسط بهمن طهماسبی به گل اول دست یافتند، اما در سایر موقعیت‌ها نتوانستند به گل برسند تا در این دیدار شکست بخورند.

استقلال در نیمه دوم این دیدار و از دقیقه ۵۷ به دنبال اخراج مهردادپولادی با ۱۰ نفر به بازی ادامه داد و توانست به یک پیروزی ارزشمند دست یابد. این دومین پیروزی استقلال بدون داشتن سرمربی است. ناصر حجازی از جایگاه ویژه تیمش را هدایت می‌کرد.

استقلال با این سه امتیاز به رده ششم جدول رده‌بندی صعود کرد.

مدیر فنی‌تیم فوتبال استقلال تهران پس از پیروزی ۲ بر یک این تیم مقابل مقاومت سپاسی شیراز گفت: شانس با ما یار بود که توانستیم این سه امتیاز را به دست آوریم.

ناصر حجازی در مورد این دیدار اظهار کرد: ما نقاط ضعف و قوت حریف را به طور کامل می‌شناختیم. می‌دانستم که مقاومت قصد دارد تا از طریق اوت‌های بلند و سانتر از جناحین و استفاده از ضربات سر مهاجمان و‌هافبک‌های خود به گل برسد. از این رو سعی کردیم تا آنها را پوشش داده و اجازه ندهیم حریف از این طریق به گل دست یابد. هر چند که گاهی نیز در هدف خود موفق نبودیم اما به هر حال توانستیم سه امتیاز ارزشمند را به دست آوریم.

وی با اشاره به تعویض علی علیزاده، مهاجم این تیم گفت: قبل از آن که از حریف گل بخوریم قصد تعویض علیزاده را داشتیم. تیم ما از روی اوت‌های بلند و ضربات سر تحت فشار بود و ما مجبور بودیم که برای دفاع از گل‌های خود به لاک دفاعی فرو برویم. ضمن این که ما هفت بازیکن فیکس خود را نداشتیم. حجازی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اعتراض شما به داوری و انتقال آن از طریق تلفن‌همراه به اصغر حاجیلو گفت: نسبت به داوری معترض نبودم، ولی این نکته را انتقال دادم که بازیکنان فجر زمانی که صاحب اوت می‌شوند از چند متر جلوتر اوت خود را پرتاب می‌کنند.

وی با اشاره به بازی خوب مقاومت مقابل پرسپولیس در تهران گفت: متعجبم که چرا وقتی فجر به این خوبی روی زمین می‌تواند کار کند اصرار دارد روی هوا بازی کند. مدیر فنی تیم استقلال در پاسخ به سوال در رابطه با نبودن نام «مجتبی جباری» در لیست هجده نفره تیم استقلال گفت: بازیکنی که بر سر تمرین نیاید در ترکیب تیم جایی ندارد.

ناصر حجازی در مورد وضعیت نامشخص نیمکت استقلال گفت: ظاهرا مشکل تیم حضور من روی نیمکت بود و در این بازی و بازی قبل که تیم را از بالا هدایت کرده‌ام توانستیم ببریم و شش امتیاز ممکن را بگیریم. نهایتا بردن استقلال مهم است.

سرمربی تیم فوتبال مقاومت سپاسی شیراز هم گفت: با اینکه تاکتیک اوت دستی ما را زیر‌سوال بردند، اما ما به ضد‌فوتبال استقلال احترام می‌گذاریم.

غلامحسین پیروانی پس از پایان این بازی گفت: از این به بعد به بازیکنانم می‌گویم که دریبل هم نکنند، پاس هم ندهند و کاشته‌ها را هم نزنند چون احتمال دارد تیم حریف ناراحت شود!

وی افزود: ما مقابل استقلال بد نبودیم بلکه بد گل خوردیم‌. در عرض ۱۵ دقیقه پیستون‌های ما دوبار اشتباه کردند و همان ابتدا از حریف عقب افتادیم زیرا بچه‌های ما خام بودند.

سرمربی مقاومت سپاسی شیراز تصریح کرد: در طول هفته گذشته بارها هشدار داده بودم که جایگزینان نفرات غایب استقلال به مراتب خطرناک‌تر از اصلی‌ها خواهند بود چرا که به دنبال اثبات شایستگی‌های خود هستند.

پیروانی تاکید کرد: در بازی با ذوب‌آهن حق ما باخت بود که با مساوی تمام شد، اما مقابل استقلال به هیچ عنوان مستحق باخت نبودیم. سرمربی مقاومت سپاسی شیراز یادآور شد: قصد دخالت در کار هیچ تیمی را نداشته و ندارم، اما استقلالی که به اوت دستی ما ایراد گرفت فراموش نکند که تاکنون چند بار توسط علیزاده به گل رسیده و اگر امروز هم وی مصدوم نمی‌شد این تاکتیک خود را مجددا به اجرا می‌گذاشت.

پیروانی در خاتمه تاکید کرد: یک ضربه پنالتی هم به سود ما گرفته نشد که قطعا کارشناسان بر آن صحه خواهند گذاشت.