تداوم حاشیه‌ها کمکی به فوتبال نمی‌کند

سخنگوی سازمان تربیت بدنی بار دیگر در پاسخ به «صفایی فراهانی» که یکشنبه نامه فیفا را منتشر کرد، گفت: رییس کمیته انتقالی فدراسیون فوتبال در تاریخ‌های ۴، ۶، ۱۴ و ۱۵ آبان‌ماه هیچ نامه‌ای به سازمان تربیت‌بدنی ارائه نکرده است. محمد آخوندی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا، گفت: صفایی فراهانی مدعی شده که موضوع مخالفت فیفا با کاندیداتوری علی‌آبادی را در چهارم آبان ماه به این سازمان اعلام کرده در حالی که وی نه تنها در چهارم بلکه حتی در تاریخ‌های ۶، ۱۴ و ۱۵ آبان ماه نیز هیچ نامه‌ای به سازمان تربیت بدنی ارائه نکرده و کلیه حرف‌های مطرح شده در مورد تاریخ‌های مذکور نادرست است.

وی افزود: به نظر می‌رسد صفایی فراهانی به این دلیل مدعی شده که در چهارم آبان‌ماه نظر فیفا برای مخالفت با کاندیداتوری رییس سازمان تربیت‌بدنی را اعلام کرده که خواسته اعلام کند که پیش از پایان ثبت نام مرحله دوم انتخابات، سازمان را در جریان نظر

فیفا قرار داده تا خود را از تبعات احتمالی آن تبرئه کند، در حالی که چنین موضوعی صحت ندارد.

آخوندی تاکید کرد: صفایی‌فراهانی نامه فیفا در ۵ نوامبر مصادف با ۱۴ آبان را منتشر کرده و مدعی است که این نامه پاسخ اظهارات گذشته من است، در حالی که اصل این نامه نیز در اختیار خود سازمان تربیت‌بدنی بوده و ما نیز کاملا از موضوع این نامه‌ مطلع بودیم که بر این اساس نیز زمینه انجام مذاکرات با سران AFC در ۴ دسامبر را فراهم کردیم.

سخنگوی سازمان تربیت‌بدنی افزود: صفایی فراهانی فقط در۱۶ آبان ماه طی نامه‌ای با رونوشت‌نامه ۵ نوامبر فیفا سازمان تربیت‌بدنی را در جریان این نامه قرار داده است.

آخوندی گفت: نامه ۱۶ آبان‌ماه «صفایی فراهانی» به رییس سازمان تربیت بدنی در حالی صورت گرفته که هشت روز از پایان ثبت‌نام اعلام اسامی نهایی کاندیداهای انتخابات در مرحله دوم می‌گذشت و قطعا در این زمان نیز با توجه به آمادگی کمیته انتقالی برای برگزاری انتخابات، هیچ اقدام مفیدی به جز مذاکره با فیفا و AFC نمی‌توانست صورت بگیرید.

سخنگوی سازمان تربیت‌بدنی همچنین این سوال را مطرح کرد که اگر صفایی فراهانی مدعی است در تاریخ ۴ آبان‌ماه موضوع مخالفت فیفا با کاندیداتوری علی‌آبادی را به سازمان اعلام کرده، چرا در فاصله بین ۴ تا ۱۶ آبان‌ماه در مصاحبه‌های متعدد بر عدم‌وجود مشکلی برای کاندیداتوری علی‌آبادی تاکید کرده است؟

آخوندی همچنین با بیان این که ادامه این روند قطعا کمکی به فوتبال نخواهد کرد، گفت:‌ در این شرایط باید به دنبال ایجاد فضایی آرام با هدف برگزاری انتخابات در ۱۹‌دی‌ماه بود. همه دوستداران فوتبال باید تلاش کنند تا انتخابات بدون حاشیه‌ای برگزار شود. قطعا پس از برگزاری انتخابات نیز حاضریم که در مورد کلیه اتفاقات مناظره کنیم تا تکلیف ابهامات موجود برطرف شود.

وی گفت: کلیه اعضای کمیته انتقالی باید هوشیار باشند و فریب شیطنت‌های برخی از افراد که نقل قول‌هایی را از طرف سازمان یا اعضای کمیته انتقالی مطرح می‌کنند را نخورند چرا که این افراد هدفشان ایجاد حاشیه است. هرچند که قطعا کمیته انتقالی نیز تلاش

خواهد کرد تا انتخابات در زمان مقرر برگزار شود.

بر اساس این گزارش؛ یک‌شنبه شب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طی نمابری که از سوی صفایی فراهانی دریافت کرد، بخش‌هایی از نامه ۵ نوامبر فیفا به کمیته انتقالی را منتشر کرد که تاریخ این نامه ۶ دسامبر مصادف با ۱۴ آبان ماه قید شده بود که بر این اساس اعلام می‌شود، تاریخ ۵ نوامبر مصادف با ۱۴آبان‌ماه زمان صحیح نامه ارسالی فیفا به کمیته انتقالی است.

همچنین نامه صفایی فراهانی به علی‌آبادی نیز به تاریخ ۱۶ آبان ماه بوده است که متن کامل آن در اختیار ایسنا قرار گرفته است.