ساور: حمایت از بخش خصوصی یکی از سیاست‌های سازمان تربیت‌بدنی است

معاون حقوقی، فرهنگی و امور مجلس سازمان تربیت‌بدنی و رییس ستاد راهبردی ششمین نمایشگاه تجهیزات ورزشی، حمایت از بخش خصوصی و کارآفرینان را یکی از سیاست‌های سازمان تربیت‌بدنی اعلام کرد.

عبدالرضا ساور صبح شنبه در نشست مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی خود که در محل سازمان تربیت‌بدنی برگزار شد، از برگزاری ششمین نمایشگاه تجهیزات ورزشی از ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه در مجموعه ورزشی انقلاب خبر داد. وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را حمایت از بخش خصوصی، تولیدکنندگان، کارآفرینان، باشگاه‌ها و اماکن ورزشی خصوصی اعلام کرد و افزود: امیدواریم بتوانیم اصلی‌ترین اهداف تبیین شده در جمهوری اسلامی‌ایران را به عنوان بخشی کوچک از این مجموعه به اجرا درآوریم.

ساور در ادامه با بیان اینکه این نمایشگاه به صورت کاملا تخصصی برگزار خواهد شد در خصوص تعداد شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی گفت: وضعیت ما در خصوص تولید لوازم و تجهیزات ورزشی در همین اندازه است و ما در نظر داریم با ایجاد تسهیلات و امکانات ویژه علاوه بر افزایش رقابت، ایجاد زمینه آشنایی تولیدکنندگان با تولیدات یکدیگر و معرفی کالاهای داخلی به مردم، باعث ارتقا توان آنها در تولید کالاهای ورزشی داخلی شویم.

وی با تصریح براینکه حمایت سازمان تربیت‌بدنی از تولیدکنندگان معنوی است، افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در محیطی کاملا ورزشی، جامعه ورزش را با انواع تولیدات و تجهیزات آشنا خواهد کرد.

ساور از اعلام آمادگی ۵۸ شرکت داخلی، ادارات کل تربیت‌بدنی استان‌ها، فدراسیون‌ها و تعدادی از شرکت‌های خارجی جهت حضور در این نمایشگاه خبر داد.

رییس ستاد راهبردی ششمین نمایشگاه تجهیزات ورزشی ادامه داد: قیمت‌گذاری براساس سال گذشته خواهد بود و ما تلاش کرده‌ایم زمینه را برای حضور بیشتر تولیدکنندگان داخلی تسهیل نماییم، ضمن اینکه فضای اختصاص داده شده به این نمایشگاه، افزایش قابل توجهی داشته است.

وی در خصوص تاثیر این نمایشگاه بر میزان صادرات تولیدات ورزشی گفت: خوشبختانه در حال حاضر بسیاری از تجهیزات ورزشی ساخت ایران به خارج از کشور صادر می‌شود و تولیدکنندگان ما توانسته‌اند در این زمینه به دستاوردهای خوبی دست پیدا کنند.

ساور در ادامه از برگزاری همایش کارآفرینی وصنعت ورزشی توسط حوزه کارآفرینی و معاونت اشتغال خبر داد.

وی گفت: این دفتر براساس ساختار تشکیلات دولتی ایجاد شده است تا در زمینه اشتغال‌زایی، ایجاد تسهیلات و امکانات در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۴‌میلیارد تومان وام به بخش خصوصی و کارآفرینان پرداخت شده است در خصوص اختصاص زمین به بخش خصوصی اظهار داشت: سازمان تربیت‌بدنی می‌تواند براساس مشارکت یا اجاره، زمین یا فضاهایی را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد.

وی در خصوص برنامه‌های این معاونت در ارتباط با توسعه ورزش و طرح ایجاد امنیت در اماکن ورزشی تصریح کرد : هدف سازمان تربیت‌بدنی توسعه و اشاعه فرهنگ ورزش در جمع خانواده‌هاست و ما تلاش کرده‌ایم اماکن ورزشی را به محیطی امن برای حضور تمامی‌اقشار تبدیل کنیم.

معاون حقوقی، فرهنگی و امور مجلس سازمان تربیت‌بدنی از برنامه ریزی این معاونت برای حضور پررنگتر بانوان ورزشکار با پوشش اسلامی‌ در مجامع ورزشی خبرداد و افزود: در این خصوص ستادی تشکیل خواهد شد تا زمینه را برای حضور بانوان تسهیل نماید.

کیکاووس سعیدی مدیرکل کارآفرینی نیز در این نشست از حجم خرید ۸۰درصدی سازمان تربیت‌بدنی از تولیدکنندگان داخلی خبرداد وگفت: تنها ۲۰ درصد خریدها از شرکت‌های خارجی انجام خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته ۶۰ تولیدکننده در نمایشگاه حضور داشتند که امسال بین ۸۰ تا ۸۵ تولیدکننده برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند در واقع این نمایشگاه نسبت به سال گذشته از رشد ۳۰ تا ۴۰درصد برخوردار شده است.

مدیرکل کارآفرینی در خصوص عدم استقبال تولیدکنندگان از نمایشگاه سال گذشته گفت: پنجمین نمایشگاه تجهیزات ورزشی در نمایشگاه بین المللی برگزار شد که مسائل بسیاری از جمله کمبود فضای لازم و اجاره بها، باعث به وجود آمدن گلایه های بسیاری شده بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه تدبیر مهندس علی آبادی رییس سازمان تربیت‌بدنی باعث شد که امسال نمایشگاه بین‌المللی در مجموعه ورزشی که متعلق به سازمان تربیت‌بدنی است در فضایی کاملا ورزشی برگزار ‌شود.

سعیدی در ادامه با بیان اینکه هزینه‌ها در نمایشگاه امسال افزایش نیافته است، گفت: امیدواریم بتوانیم در پایان نمایشگاه به نتایج قابل توجهی دست پیدا کنیم.

در انتها سعیدی از برگزاری مراسم افتتاحیه در روز سه شنبه ۲۳ بهمن ماه در تالار مهربانی با حضور مهندس علی آبادی رییس سازمان تربیت‌بدنی خبرداد.