ایسنا- مسوولان مجموعه ورزشی آزادی تهران از هم اکنون در حال آمادگی برای میزبانی و برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه دومین دوره بازی‌های کشورهای اسلامی هستند. دومین دوره مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی ۱۳ اکتبر ۲۰۰۹ (۲۲ مهر ۱۳۸۸) در سه شهر تهران، مشهد و اصفهان برگزار خواهد شد.

اما مجموعه ورزشی آزادی تهران به عنوان بزرگ‌ترین مجموعه ورزشی کشور که مراسم افتتاحیه و اختتامیه در آن برگزار خواهد شد، هم اکنون در حال آماده‌سازی برای میزبانی هرچه بهتر این رقابت‌ها است و رقمی حدود ۶میلیارد تومان برای بازسازی و نگهداری این مجموعه ورزشی اختصاص یافته است. «حسن آذری»، مدیرکل مجموعه ورزشی آزادی تهران مهم‌ترین هدف‌گذاری این مجموعه را مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در سال ۲۰۰۹ می‌داند. او گفت: مشکل زیادی برای میزبانی این رقابت‌ها نداریم و با توجه به اینکه اعتبار ما حدود دو برابر افزایش یافته است، با اولویت سازمان تربیت بدنی و شرکت نگهداری و توسعه اماکن ورزشی در حال ارتقای امکانات این مجموعه هستیم. وی گفت: تعویض کف‌پوش‌ها، رسیدگی به اسکوربردها، نور، صوت، رختکن‌ها، رسیدگی به استادیوم فوتبال و سرویس‌های بهداشتی از جمله قسمت‌هایی است که در بازسازی‌ها مدنظر ماست تا با بهترین کیفیت برای مهمانان آماده شود.

وی گفت: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مسابقات تهران در مجموعه ورزشی تهران به همراه مراسم افتتاحیه و اختتامیه برگزار می‌شود، همکاری همه بخش‌ها را می‌طلبد. مدیرکل مجموعه ورزشی آزادی در رابطه با آسیب نرسیدن به چمن استادیوم آزادی در مراسم افتتاحیه گفت: کمیته برگزاری مسابقات هنوز برنامه خود را به ما نداده است و در صورت ابلاغ‌ ما نیز تمهیدات لازم را خواهیم اندیشید. وی در پاسخ به این سوال که ظاهرا فیفا از ایران خواسته است طول و عرض زمین آزادی تهران افزایش یابد، آیا در این زمینه اقدامی انجام خواهد شد یا خیر؟ گفت: ما با فیفا و هیچ مرجع دیگری ارتباط مستقیم نداریم و تنها مرجعی که با آن در ارتباطیم فدراسیون فوتبال است که اگر استاندارد جدیدی را به ما ابلاغ کند در صورت مقدور اقدام لازم را انجام خواهیم داد. حسن میرزا آقابیک، مسوول کمیته برگزاری این رقابت‌ها نیز از افزایش دو برابری شرکت کنندگان در دومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی خبر داد و به ایسنا گفت: در اولین دوره این مسابقات ۳هزار نفر در عربستان شرکت کردند و هم‌اکنون شرکت‌کنندگان به ۷هزار نفر تاکنون رسیده است. وی در رابطه با چگونگی میزبانی سالن‌های ورزشی در استان‌ها گفت: در استان اصفهان، هندبال در سالن ملت، تکواندو در سالن سجادی، کاراته در سالن پیروزی، شمشیربازی در سالن دانشگاه و فوتبال در نقش جهان برگزار می‌شود. در شهر مشهد نیز کشتی فرنگی در سالن بهشتی، جودو در سالن مهران و باستانی در سالن آستان قدس رضوی برگزار می‌شود. در تهران نیز دوومیدانی در شیرودی و آفتاب انقلاب و شنا،‌ والیبال، بسکتبال، وزنه‌برداری، تیراندازی و فوتبال در مجموعه ورزشی آزادی و تنیس روی میز در شیرودی و حجاب برگزار خواهد شد. مسابقات معلولان نیز در ۵ رشته در ورزشگاه شهید دستگردی، آکادمی ملی المپیک، مجموعه ورزشی آزادی و شهید افراسیابی برگزار می‌شود.

وی در پایان گفت: نکته قابل توجه این مسابقات حضور بانوان در ۶ رشته ورزشی و برای اولین بار است.