حامد حدادی نخستین ایرانی حاضر در لیگ حرفه‌ای NBA با اشاره به مشکلاتی که در فصل گذشته این رقابت‌ها داشت، تاکید کرد در صورتی که برای فصل آینده نیز این شرایط ادامه داشته باشد ناچار است قید حضور در معتبرترین لیگ بسکتبال جهان را بزند و به ایران بازگردد.

او در این باره گفت: ممفیس تیم همیشه بازنده است. تیمی مانند لیکرز فقط در صورت مواجهه با حوادث نادر تن به شکست می‌دهد، اما همین حوادث برای ممفیس منجر به پیروزی می‎شود.

حدادی ادامه داد: من فعلا ستاره نیمکت‌نشین هستم البته یک بار توانستم نظر مساعد سرمربی تیم را جلب کنم اما خیلی زود و به نظر بی‌دلیل من نظرش تغییر کرد و دوباره به نیمکت بازگشتم. این نیمکت‎نشینی تاثیری به حال اوضاع مالی من ندارد. حتی اگر مدیران ممفیس بخواهند من را اخراج کنند باز هم باید مبلغ قراردادم را به طور کامل پرداخت کنند. اما به نظر من این پول که من به عنوان یک بازیکن نیمکت‎نشین می‎گیرم، حرام است. به هر حال بازی کردن خیلی بهتر است نسبت به اینکه روی نیمکت باشی و آدامس بجوی. بوده‎اند بازیکنانی که تا سه سال در ممفیس فقط نیمکت‏نشین بودند اما برای من مهم است که بتوانم در تیمم بیشتر بازی کنم. به هر حال اگر قرار باشد بی اعتمادی مربیان ممفیس به من ادامه یابد تیمم را عوض می‌کنم.

او درباره تیم آینده‌اش گفت: اگر جدایی‎ام از ممفیس قطعی شود ترجیح می‎دهم به تیم هوستون راکتس بروم تا به جای یائو مینگ مصدوم برای این تیم بازی کنم.

حدادی با اشاره به تاثیر ملیت ایرانی‌اش در عقد قرارداد با تیم های آمریکایی ادامه داد: اسپانسرهای آمریکایی حاضر به امضای قرارداد با من نمی‎شوند چون ایرانی هستم. همه هم‌تیمی‌هایم وسایل و تجهیزات خود را به صورت رایگان از کمپانی حامی مالی ممفیس می‌گیرند اما من ایرانی باید در ازای آنها پول پرداخت کنم. این نوع نگاه آمریکایی‌ها نسبت به من که ایرانی هستم آزاردهنده است.

او ادامه داد: ادعا نمی‎کنم که جزو بهترین‌های بسکتبال حرفه‌ای آمریکا هستم اما بازیکن درجه سه این مسابقات که محسوب می‎شوم. اگر احساس کنم نمی‎توانم حقم را بگیرم ترجیح می‎دهم NBA و بسکتبال آمریکا را ترک کنم حتی اگر مجبور شوم به ایران باز گردم. سطح بسکتبال ایران درحد آمریکا نیست. اما بد هم نیست. ما بهترین لیگ را در آسیا داریم. از طرفی مگر بازیکنانی امثال جسکون ورومن از NBA به لیگ ایران نپیوستند. من هم می‌توانم با تجربه‎ای که از آمریکا گرفته‌ام برای تیم‎های ایرانی تاثیرگذارتر باشم.

حدادی با ستایش بازی صمد نیکخواه بهرامی، اضافه کرد: فکرمی‎کنم او تنها بازیکن فعلی ایرانی باشد که شرایط لازم برای بازی در آمریکا را داشته باشد، چون از هر نظر کامل است.

ستاره بسکتبال ایران درباره قهرمانی دوباره ایران در آسیا نظری متفاوت از دیگر بازیکنان تیم ملی دارد. او در این باره گفت: قهرمانی درچین آسان‎تر از دو سال پیش به دست آمد. چون ما تجربه پیروزی در فینال را داشتیم اما در دوره پیشین مسابقات از این بابت بدون تجربه بودیم. حتی اگر یائومینگ هم در ترکیب این تیم بود بازهم ما پیروز می شدیم. منتها شاید با اختلاف امتیاز کمتر.