فرار از چنگال قو  در تاریکی

پنجشنبه ۵ شهریور، ورزشگاه تختی انزلی، تماشاگر: ۱۵ هزار نفر

داور: سعیدمظفری

اخطار: سیاوش اکبرپور، مهران جعفری ملوان : سجاد بیرانوند- بابک پورغلامی، آلن باسیچ، سعید سالارزاده، علیرضا رمضانی (۸۳، محمدحیدری)، پژمان نوری، فیلیپ دسوزا، حسین ابراهیمی (۵۶محمد نزهتی)، مهران جعفری، آدریانو آلوز (۵۶جلال رافخایی) سرمربی: محمد احمدزاده.

استقلال: وحید طالب‌لو- پژمان منتظری، هادی شکوری، امیرحسین صادقی، هاشم بیگ زاده، خسروحیدری، کیانوش رحمتی، امید روانخواه (۹۱، رینالدو)، رضا عنایتی، آرش برهانی(۸۰فرهاد مجیدی)، سیاوش اکبرپور (۸۱ حسین کاظمی) سرمربی: صمد مرفاوی.

نگاه کلی: اگر از سه موقعیتی که رضا عنایتی از دست داد بگذریم، فرار ناگهانی محمد نزهتی، ژوکر ملوان به درون محوطه جریمه و ضربه او که در برخورد به پژمان منتظری روی خط دروازه به بیرون رفت، جدی‌ترین موقعیت این بازی نسبتا مهیج بود که با وجود کمبود گل تب و تاب مناسبی داشت. ملوان که برای اولین بار در ورزشگاه بزک شده تختی مقابل استقلال قرار می‌گرفت، بازی را با سرعت آغاز کرد، ولی بعد از هدر رفتن دو موقعیت در محوطه جریمه استقلال اسیر بی برقی شد و بعد از آغاز بازی در نیم ساعت پایانی نیمه اول، میدان را به حریف داد. این روند اما در نیمه دوم با تعویض‌های تهاجمی محمد احمدزاده شکل دیگری به خود گرفت و ملوان با میدانداری نوری و سرعت نزهتی صاحب چند موقعیت مناسب شد که در نهایت راهی به دروازه آبی‌ها نیافت.

اتفاق ویژه: برق رفت! طنز روزگار آنجا بود که طرفداران ملوان با فندک سعی می‌کردند روشنایی ایجاد کنند تا مبادا این بازی به هم بخورد. محمد احمدزاده که استارت تیمش با این برق رفتگی نیم ساعته به سردی گرایید شاکی بزرگ این اتفاق بود.

وقفه بازی عامل آنالیز ملوان

سرمربی تیم فوتبال ملوان ‌انزلی گفت: وقفه بازی در نیمه اول باعث شد استقلال بتواند ملوان را آنالیز کند.

محمد احمدزاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازی را باید به دو قسمت تقسیم کنیم. در ۲۰ دقیقه اول بازی ملوان دو موقعیت گل داشت که استفاده نکردیم و بعد قطع برق ورزشگاه اتفاق افتاد و دو تیم به رختکن رفتند. در رختکن آنها تیم ما را به خوبی آنالیز کردند. وقتی بازی دوباره به جریان افتاد روند بازی تغییر کرد و استقلال توانست بر مسابقه تسلط پیدا کند و ما تحت فشار قرار گرفتیم، در حالی که می توانستیم برنده بازی باشیم.

مشکل همیشگی با ملوان

سرمربی تیم فوتبال استقلال‌تهران هم گفت: در چند سال اخیر همواره برابر ملوان مشکل داشته‌ایم.

صمد مرفاوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هر دو تیم به فکر بازی خوب بودند. دو تیم در کار دفاعی و حمله برنامه داشتند. فکر می‌کنم موقعیت‌های استقلال مناسب‌تر بود ولی نتوانستیم از آنها استفاده کنیم. بازیکنان اعتقاد داشتند زمین سفت و برای برگزاری بازی مناسب نبود و چمن هنوز پر نشده بود. با این حال هر دو تیم زحمت خود را کشیدند.

سرمربی آبی پوشان تصریح کرد: ملوان از جمله تیم‌هایی است که طرفداران خوبی دارد و استقلال همیشه مقابل این تیم مشکل داشته است. به هر حال فکر می‌کنم، می‌توانستیم برنده این بازی باشیم.