ژوزه مورینیو مربی اینتر پردرآمدترین مربی فوتبال ایتالیا است و در میان افراد شاغل در زمینه فوتبال که بازیکن نیستند بیشترین دستمزد را دریافت می‌کند.

آقای خاص ۱۱‌میلیون یورو در هر فصل دستمزد می‌گیرد. جالب آن که دستمزد پرداختی به دو مربی اینتر، بیش از مجموع تمامی دستمزدهایی است که مربیان دیگر تیم‌های سری A دریافت می‌دارند.

اینتر هنوز با روبرتو مانچینی قرارداد دارد. مبلغی که اینتر به مورینیو و مانچینی می‌پردازد ۵/۱۷‌میلیون یورو است، در حالی که سایر باشگاه‌ها در مجموع تنها ۷/۱۵‌میلیون یورو در سال به مربیانشان می‌دهند.

۲۰ باشگاه حاضر در سری A روی هم به مربیان و بازیکنان ۴/۸۴۰‌میلیون یورو در سال دستمزد می‌دهند. این مبلغ نسبت به سال گذشته ۷۳‌میلیون یورو افزایش داشته است.

پردرآمدترین بازیکن هم ساموئل اتوئو است که ۵/۱۰‌میلیون یورو در سال حقوق می‌گیرد. این همان مبلغی است که به زلاتان ابراهیموویچ نیز پرداخت می‌شد. رونالدینیو ستاره میلان هم ۵/۷‌میلیون یورو در سال دستمزد دارد. دستمزد جیان‌لوییجی بوفون و پاتریک‌ویه‌را نیز ۵/۵‌میلیون یورو است.

جالب آن که فدریکو مارکتی، دروازه‌بان دوم تیم ملی ایتالیا کمترین دستمزد را در میان بازیکنان تیم ملی دارد. این دروازه‌بان کالیاری سالانه تنها ۱۵۰‌هزار یورو دستمزد می‌گیرد.

اگر قرار باشد تیمی از پردرآمدترین بازیکنان تشکیل شود به این ترتیب خواهد بود:

بوفون (۵/۵)؛ مایکون (۵/۴)، لوسیو (۵/۴)، نستا (۴)، چیوو (۵/۳)؛ ویه‌را (۵/۵)، پیرلو (۵)، اسنایدر (۴)؛ رونالدینیو (۵/۷)، اتوئو (۵/۱۰)، توتی (۴۶/۵).

دستمزد پرداختی باشگاه‌های ایتالیایی به بازیکنان و مربیان به این ترتیب است:

اینتر ۱۵۰‌میلیون یورو

میلان ۵/‌۱۲۵‌میلیون یورو

یوونتوس ۱۱۵‌میلیون یورو

رم ۷/‌۶۹‌میلیون یورو

فیورنتینا ۴۰‌میلیون یورو

جنوا ۳۸‌میلیون یورو

ناپولی ۳۷‌میلیون یورو

لاتزیو ۹/‌۳۲‌میلیون یورو

پالرمو ۳۰‌میلیون یورو

پارما ۲۶‌میلیون یورو

سمپدوریا ۲۴‌میلیون یورو

باری ۲۰‌میلیون یورو

بولونیا ۲۰‌میلیون یورو

کالیاری ۱۹‌میلیون یورو

اودینزه ۱۸‌میلیون یورو

سیه‌نا ۵/‌۱۷‌میلیون یورو

کاتانیا ۵/‌۱۷‌میلیون یورو

لیورنو ۳/‌۱۴‌میلیون یورو

کیه‌وو ۱۳‌میلیون یورو

آتالانتا ۱۳‌میلیون یورو