باز هم آنچلوتی فرگی را شکست داد

آنچلوتی که روی نیمکت میلان سه بار فرگوسن را شکست داده بود، بار دیگر مقابل یونایتد پیروز شد.مهمترین بازی نیم فصل اول لیگ جزیره با پیروزی چلسی به پایان رسید. تیم آنچلوتی که در استمفوردبریج میزبان یونایتد بود، در نیمه اول تا حدودی تحت تاثیر یونایتد بازی کرد. فرگوسن که پس از مدت‌ها از سیستم ۱-۳-۲-۴ استفاده می‌کرد، اندرسون را پشت سر رونی قرار داده بود، گیگز و والنسیا در چپ و راست بازی می‌کردند و کریک و فلچر هم زوج قلب خط میانی بودند. در خط دفاع هم در غیاب ویددیچ و فردیناند، زوج‌ایونز-براون بازی می‌کردند. یونایتد در نیمه نخست بیشتر از سمت راست حملات خود را طراحی می‌کرد. آنچلوتی که مثل همیشه با سیستم

۲-۴-۴ بازی می‌کرد،اسین و بالاک و لمپارد و دکو را در خط میانی داشت و جلوی آنها هم دروگبا و انلکا بازی می‌کردند. اتفاق مهم‌این نیمه صحنه سرنگون شدن والنسیا در محوطه جریمه بود. داور در‌این صحنه خطای تری را نگرفت تا منچستر صاحب پنالتی نشود.

با آغاز نیمه دوم فشار یونایتد بیشتر شد و تا دقیقه ۷۰ چند فرصت گل‌این تیم توسط رونی و گیگز و فلچر هدر رفت. در‌این زمان مهمترین اتفاق بازی با خطای واضح‌ایونز روی دروگبا رخ داد؛زمانی که مدافع یونایتد در نبرد هوایی با لگد به دنده مهاجم چلسی کوبید و در عین تعجب، داور به دروگبا کارت زرد داد. بازی پس از‌این صحنه چند دقیقه متوقف شد و ریتم هجومی‌یونایتد هم از بین رفت. چلسی دو دقیقه پس از شروع دوباره بازی، روی یک ضربه کاشته و ارسال خوب لمپارد و ضربه سر‌تری به گل رسید. تری پس از‌این گل از شدت خوشحالی اشک می‌ریخت. پس از‌این گل که در دقیقه ۷۶ به ثمر رسید،فرگوسن دو مهره تهاجمی‌خود یعنی اوون و اوبرتان را وارد میدان کرد و چند فرصت خوب گلزنی هم برای یونایتد به وجود آمد که والنسیا و‌ایونز‌این فرصت‌‌ها را از دست دادند. در مجموع در مسابقه‌ای که فوتبال هجومی‌فرگوسن به فوتبال‌ ایتالیایی آنچلوتی بار دیگر باخت، ضعف داوری لیگ جزیره هم بار دیگر نمایان شد. چلسی بازی بازی‌ها را با یک گل برد و حالا با اختلاف ۵ امتیازی نسبت به منچستر در صدر جدول قرار گرفته است. با‌این شکست شیاطین سرخ در رتبه سوم جدول قرار گرفتند.

فرگوسن از داور خشمگین است

سرآلکس فرگوسن پس از شکست یک بر صفر از چلسی، عصبانیت خود از داور بازی را نشان داد. وی که پس از بازی با اسکای اسپورتس مصاحبه می‌کرد، گفت: «خطا روی درن فلچر کاملا آشکار بود. اشلی کول اصلا توپ را لمس نکرد. او در هوا به بالا پرید (منظور وی صحنه مشکوک به پنالتی نیمه اول بود). در زمان به ثمر رسیدن گل چلسی نیز براون را نقش بر زمین کردند». فرگوسن درباره وضعیت داور نسبت به صحنه گل گفت: «وضعیت داور که باعث گرفتن آن تصمیم شد، بسیار مضحک و خنده‌دار بود! او نمی‌توانست صحنه خطا را ببیند. یکی از بازیکنان چلسی جلوی وی را گرفته بود. واقعا قبول آن گل بدترین تصمیم ممکن بود». در آنسو کارلو آنچلوتی به خاطر پیروزی یک بر صفر که یکشنبه برابر منچستریونایتد به دست آوردند، سراز پا نمی‌شناسد.