جایزه 200000‌دلاری برای ارغوان

عکس‌: ارغوان در آغوش پدر و مادر

تنیسور ایرانی‏الاصل فرانسه با شکست پیاپی حریفانش به فینال مسابقات قهرمانی اتحادیه بانوان تنیس جهان سری B راه یافت تا در بازی نهایی هم با پیروزی مقابل هموطنش‌، جایزه ۲۰۰‌هزار دلاری قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کند. رقابت‏های برترین قهرمانان اتحادیه تنیس جهان در گروه B به میزبانی بالی اندونزی برگزار می‌شد که ارغوان رضایی‌، تنیسور دختر ایرانی‎الاصل کشور فرانسه توانست با پشت سر گذاشتن حریفانش به دیدار نهایی راه یابد و با تصاحب یک پیروزی ارزشمند برابر رقیبی که چندین بار او را ناکام گذاشته بود، به قهرمانی برسد.

مسابقات بالی اندونزی با حضور ۱۲ تنیسور برگزار شد که در چهار گروه به رقابت پرداختند. رضایی در گروه D، در بازی اول برابر سابینه لیسیکی حریف آلمانی‏اش که نفر ۲۵‌جهان است به میدان رفت و با پیروزی مقابل او با کمترین فشار به دور دوم رسید. رضایی در دور دوم حریف مجارستانی‌اش را پشت سر گذاشت که در جدول رده‌بندی بهترین تنیسورهای زن جهان در جمع ۳۰‌نفر اول قرار دارد. رضایی با این پیروزی به مرحله نیمه نهایی بازی‌ها صعود کرد.

در مرحله نیمه نهایی مسابقات که روز شنبه برگزار شد، ماریا خوزه سانتینز سانچز حریف اسپانیایی رضایی بود که با نتایج ۶ بر ۲ و ۶ بر ۳ شکست را پذیرا شد تا دختر تنیس ایران که با پیروزی‏های اخیر از جایگاه ۵۰ به رده ۴۴ جهان ارتقا پیدا کرده، خود را برای مراحل بعدی مسابقه آماده کند.

رضایی روز یکشنبه برابر نفر دوازدهم تنیس بانوان جهان به میدان رفت که مصاف سختی برای این تنیس‏باز ایرانی‏الاصل تلقی می‏شد. حریف فرانسوی ارغوان تاکنون دوبار با او روبه‌رو شده بود و هر دو بار او را ناکام گذاشته بود. اما رضایی همان طور که قبلا در مصاف با سافینای روس نشان داده بود که عادت ندارد بارها از یک حریف شکست بخورد، هموطن فرانسوی‌اش را هم در حسرت یک پیروزی تکراری نگه داشت. مارینو بارتولی در سومین باری که برابر ارغوان رضایی به میدان رفت نتوانست پیروزی‏های گذشته‏اش را تکرار کند و در پایان این دیدار ۶۲‌دقیقه‏ای، این ارغوان بود که پیروز از زمین خارج شد.

رضایی که بازی سرعتی را پیش گرفته بود‌، در ست اول با نتیجه ۷ بر ۵ به برتری رسید. در پایان ست اول بارتولی به واسطه مصدومیت از ناحیه ران‌، حاضر نشد در ست دوم بازی را ادامه دهد و رضایی که پیش از این یک بار خودش به دلیل مصدومیت یک بازی فینال را نیمه کاره رها کرده بود، جایزه ۲۰۰‌هزار دلاری قهرمانی از مجموع جایزه ۶۰۰‌دلاری این مسابقات را از آن خود کرد. این احتمال وجود دارد که رضایی با این قهرمانی صعود چند پله‌ای در رده‏بندی تنیس بانوان جهان داشته باشد و حتی امکان این وجود دارد که برای نخستین‏ بار میان سی‌تنیسور برتر جهان قرار بگیرد. او بعد از این قهرمانی بدون مصدومیت و در اوج آمادگی، تمریناتش را برای حضور در مسابقات ملبورن از سر می‌گیرد.