تیم والیبال پیکان با مجموع ۲‌برد، ۳باخت و کسب عنوان چهارمی به کار خود در پنجمین دوره رقابت‌های قهرمانی باشگاه‎های جهان پایان داد. ‌این تیم که به عنوان قهرمان‌ایران و آسیا در پنجمین دوره مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان شرکت کرده بود، در دیدار رده‎بندی‌این دوره از رقابت‎ها در سه گیم متوالی و با نتایج (۱۳ بر ۲۵)، (۱۸ بر ۲۵) و (۱۶ بر ۲۵) مغلوب زنیت کازان روسیه شد و از دستیابی به مدال برنز بازماند. شکست مقابل زنیت کازان روسیه، سومین باخت نماینده کشورمان در رقابت‎های باشگاه‌های جهان به شمار می‎رود.

پیکان در گروه B مرحله مقدماتی مقابل بلچاتو لهستان متحمل شکست شد و در مرحله یک چهارم نهایی نیز نتیجه دیدار مقابل ترنتینو‌ایتالیا را واگذار کرد. سیمد برزیل و العربی قطر تیم‌هایی بودند که در مرحله مقدماتی مغلوب شاگردان علی معمری شدند. پنجمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های جهان دیروز با برگزاری دیدار فینال در دوحه قطر به پایان رسید.

‌این بازی بین دو تیم رنتینو‌ایتالیا و بلچاتو لهستان برگزار شد که تیم‌ایتالیایی با پیروزی مقابل حریف، عنوان قهرمانی بازی‌ها را از آن خود کرد.‌این دیدار بازیکنان‌ایتالیایی در سه گیم متوالی و با نتایج (۲۶ بر ۲۴)، (۲۵ بر ۱۸) و (۲۵ بر ۱۹) مقابل حریف لهستانی خود صاحب برتری شدند و جام قهرمانی ‌این دوره از رقابت‎ها را از آن خود کردند. در هر چهار دوره پیشین رقابت‎های والیبال قهرمانی باشگاه‌های جهان که البته به صورت نامنظم و غیرمستمر برگزار شد، نمایندگان ‌ایتالیا صاحب عنوان نخست شده‌اند. «مکزیکونو»، «مدیولانوم میلانو» (۲ بار) و «ال مساجرو راونا» قهرمانان دوره‎های پیشین مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‎های جهان بودند.

پیکان «بهترین» نداشت

کمیته برگزارکننده پنجمین دوره رقابت‎های والیبال قهرمانی باشگاه‎های جهان بهترین بازیکنان شرکت‎کننده در‌این دوره از مسابقات را معرفی کرد که تیم پیکان، نماینده‌ای بین بهترین‌ها نداشت. فهرست بهترین‎های پنجمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‎های جهان در حالی منتشر شده است که به غیر از سه تیم ترنتینو‌ایتالیا، بلچاتو لهستان و زنیت کازان روسیه نمایندگان دیگر تیم‎ها در‌این فهرست جایی ندارند؛ چرا که هر ۷‌بازیکن برتر شرکت‎کننده در‌این دوره از مسابقات از تیم‎های اول (۴‌نفر)، دوم (۲‌نفر) و سوم (یک‌نفر) انتخاب شده‎اند. ۷والیبالیست برتر مسابقات ۲۰۰۹ قهرمانی باشگاه‎های جهان به‌این شرح معرفی شده‎اند:

* برترین بازیکن: ماتی کازیسکی (ترنتینو‌ایتالیا)

* امتیازآورترین: بارتوژ کورک (بلچاتو لهستان)

* بهترین اسپکر: ماتی کازیسکی (ترنتینو‌ایتالیا)

* بهترین سرویس‎زن: عثمانی خوآنتورنا (ترنیتنو‌ایتالیا)

* بهترین دفاع: مارسین مژدژنک (بلچاتو لهستان)

* بهترین پاسور: رافائل اولیورا (ترنیتنو‌ایتالیا)

* بهترین لیبرو: الکسی وربوف (زنیت کازان روسیه)