استیلی: قطبی به پیشنهاد من سرمربی شد

صحبت‌های افشین قطبی سرمربی تیم ملی در برنامه این هفته ۹۰ درباره انتخاب دستیار ایرانی باعث دلخوری بعضی از مربیان شده است. قطبی که سابقه همکاری با حمید استیلی و افشین پیروانی را دارد، صراحتا اعلام کرد که مربیان ایرانی حاشیه‌ساز هستند. سرمربی تیم ملی با بیان این جمله که من خاطره خوبی از کارکردن با مربیان ایرانی ندارم چون حاشیه درست می‌کنند، احتمال حضور مربی ایرانی روی نیمکت تیم ملی را به حداقل رساند. حمید استیلی سرمربی استیل‌آذین اما در گفت‌وگویی با خبرگزاری فوتبال ایران، نسبت به اظهارات اخیر قطبی واکنش نشان داده و پاسخ سرمربی تیم ملی را می‌دهد.

خبر دارید قطبی علیه شما صحبت کرده و گفته خاطره خوبی از کارکردن با دستیار ایرانی را ندارد؟

این نظر لطف قطبی بوده. او به پیشنهاد من به ایران و فوتبال ما آمد، ایشان که شناختی از فوتبال ایران نداشت. شاید من تنها مربی‌ای ‌باشم که سرمربی تیمم را انتخاب کردم و مسوولان باشگاه به پیشنهاد من قطبی را به پرسپولیس آوردند! چون هدف ما موفقیت و قهرمانی پرسپولیس بود.

فکر می‌کنید چرا قطبی تا این اندازه به مربیان ایرانی بدبین است؟

تفکر ایشان اینطوری است و کاری نمی‌توان کرد و باید به نظر او احترام گذاشت. اگر مربی بزرگ باشد هیچ وقت از اظهارنظر مخالفش نمی‌ترسد و فکر نمی‌کند کسی برایش مشکل درست می‌کند. مربی بزرگ کسی است که بتواند حاشیه‌ها را جمع‌وجور کند.

قطبی چرا از همان اول با شما رابطه خوبی نداشت و این رابطه هیچ وقت درست نشد؟

ایشان گفتند به دستیار ایرانی اعتقاد ندارد و تمایلی به کار کردن با مربی ایرانی ندارد، شاید به خاطر همین با ما هم رابطه خوبی نداشت که چندان مهم نیست. حالا که قطبی می‌خواهد با مربیان غیرایرانی کار کند بگذارید آزاد باشد و خودش انتخاب کند.