فرصتی دوباره برای دفاع از سعیدعلی حسینی

در پایان دومین جلسه بررسی پرونده سعید علی حسینی وزنه‌بردار دسته مثبت ۱۰۵ کیلوگرم کشورمان، کمیته دادرسی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با درخواست ایران، مبنی بر تجدید داوری موافقت کرد. دومین نشست بررسی پرونده سعید علی حسینی سه شنبه شب در صوفیه بلغارستان به انجام رسید و آنچه در پایان اسباب خوشحالی اهالی وزنه‌برداری را فراهم کرد، گرفتن یک فرصت ۳ ماهه دیگر برای دفاع از این وزنه‌بردار خوب کشورمان بود.

دکتر حسین مرادی، وکیل بین‌المللی سعید علی حسینی که به همراه دکتر اصغرشهابی، عضو کمیته پزشکی فدراسیون جهانی در دو نشست متوالی با ۴ حقوقدان کمیته دادرسی فدراسیون جهانی بحث و مجادله کردند، درباره نتایج این جلسات گفت: متقاعد کردن نمایندگان کمیته دادرسی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری که در دو نشست سه شنبه برخورد خشکی با ما داشتند و حتی در پاره‌ای از زمان جلسه به تندی با دفاعیات ارائه شده مقابله می‌کردند، کار دشواری بود، اما خوشبختانه تلاش‌های صورت گرفته از این جهت که با تجدید داوری موافقت شد، موفقیت‌آمیز بود. این برای اولین بار در طول تاریخ وزنه‌برداری است که فدراسیون جهانی در برخورد با پرونده ورزشکاری که دو بار آزمایش دوپینگش مثبت اعلام شده، اینگونه عمل می‌کند.

مرادی در ادامه افزود: کمیته فدراسیون جهانی وزنه‌برداری شهریورماه را برای بررسی نهایی پرونده سعید علی حسینی تعیین کرده و ما امیدواریم که بتوانیم درزمان باقیمانده مدارک بیشتری را برای دفاع از وزنه‌بردار خوب کشورمان جمع‌آوری کنیم.

حسین رضازاده سرپرست فدراسیون وزنه‌برداری نیز پس از شنیدن خبر تجدید داوری در رسیدگی به پرونده سعید علی حسینی گفت: خوشحالم که رایزنی‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون وزنه‌برداری و همین طور تلاش‌های وکیل سعید و دکتر شهابی در مباحثه با نمایندگان حقوق فدراسیون جهانی، فرصت دوباره‌ای را برای دفاع از این وزنه‌بردار خوب کشورمان بوجود آورد. این برای اولین بار است که فدراسیون جهانی با تجدید داوری در پرونده‌ای مشابه آنچه در مورد سعیدعلی حسینی وجود دارد، موافقت می‌کند و این نشانه مثبت همه ما را امیدوار کرده که بتوانیم در این فرصت دوباره رایزنی‌های بهتر و موثرتری را برای رفع محرومیت مادام‌العمر وزنه‌بردار خوب کشورمان داشته باشیم.

زمان و مکان دقیق نشست تجدید داوری کمیته دادرسی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، به زودی از سوی این فدراسیون اعلام خواهد شد.