بودجه گوانگ‌ژو تصویب شده و باید پرداخت شود

ایلنا- نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم واریز بودجه فدراسیون‌های ورزشی برای حضور در بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو و احتمال پیگیری نمایندگان مجلس در این ارتباط گفت: دلیل عدم واریزی بودجه گوانگ‌ژو نیاز به تحقیق و تفحص ندارد؛ چرا که بودجه بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو در مجلس تصویب شده و باید به کمیته ملی المپیک واریز شود. محمدرضا تابش ضمن بیان مطلب فوق افزود: پس از آنکه بودجه مورد نظر در مجلس شورای اسلامی تصویب می‌شود، دولت باید از طریق مدیریت اجرا به خزانه‌دار ابلاغ کند تا بودجه تعیین شده بنا به درصدهای مختلف و زمان‌بندی مشخص به کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی پرداخت شود.

وی ادامه داد: در حالی که مجلس شورای اسلامی بودجه مختص به بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو را مصوب کرده است، هیچ‌گونه تاخیر در پرداخت آن پذیرفته‌شدنی نیست؛ چرا که تیم‌ها و ورزشکاران باید با این بودجه، تدارکات لازم را برای بازی‌های گوانگ‌ژو انجام دهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از چند ماه قبل، بودجه لازم برای بازی‌های آسیایی گوانگ‌ژو را تصویب کرده‌ایم، به هر حال فدراسیون‌ها نیاز به صرف هزینه دارند تا ورزشکاران را برای کسب نتایج قابل قبول آماده سازند. در این بین سازمان تربیت‌بدنی اگر با کمبودهایی هم مواجه است، می‌تواند از طریق مجلس و دولت مشکلات را برطرف سازد.

تابش در خصوص اختلافات سازمان تربیت‌بدنی و کمیته ملی المپیک گفت: من کاری به اختلافات ندارم، مهم این است که ما به عنوان نمایندگان مجلس شورای اسلامی مراحل تصویب بودجه حضور ورزشکاران کشورمان در بازی‌های آسیایی را تصویب کرده‌ایم و این بودجه باید به موقع صرف هزینه آماده‌سازی تیم‌ها برای حضور در مسابقات آسیایی گوانگ‌ژو شود. این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه چند ماه بیشتر به مسابقات گوانگ‌ژو فرصت نداریم، به همه مسوولان ورزشی کشور و کمیته ملی المپیک توصیه می‌کنم تمام فکر و تلاش خود را معطوف تامین بودجه و فراهم کردن امکانات برای حضور هر چه پرقدرت‌تر در این مسابقات کنند، در این بین هر گونه اختلاف‌نظر که باعث تضعیف روحیه ورزشکاران شود مطرود است.

وی تاکید کرد: ما باید تلاش خود را انجام دهیم تا با تامین امکانات و شرایط لازم، زمینه موفقیت ورزشکاران کشورمان در مسابقات آسیایی گوانگ‌ژو را فراهم کنیم و نباید فراموش کنیم کار بسیار سختی را در گوانگ‌ژو خواهیم داشت.