مجیدی دابل کرد

لحظه‌ای که فرهاد مجیدی پشت دروازه علیرضا حقیقی روی زمین خوابیده بود و در انتظار هجوم هم تیمی‌ها به سر می‌برد، هواداران پرسپولیس بهت‌زده به شادی نیمه آبی ورزشگاه خیره شده بودند، واقعا چطور اتفاق افتاد! آنها صحنه را به صورت اسلوموشن روی اسکوربورد دیدند. مجتبی جباری تحت فشار در حالی نامتعادل با پای راست توپی را به منطقه راست دفاعی پرسپولیس ارسال کرد تا فرهاد مجیدی که عقب‌تر از میلاد میداوودی بازی را دنبال می‌کرد جلوتر از شیث و نورمحمدی گل سرنوشت‌ساز این مسابقه را به ثمر برساند.

او به بدنش زاویه داد و با پای راست توپ را از علیرضا حقیقی گذراند و ضربه او به زاویه مخالف بعد از برخورد به تیر دروازه وارد دروازه پرسپولیس شد.

چطور اتفاق افتاد

آیا شیث مقصر بود یا علیرضا محمد؟ یا نه، رضا نورمحمد که تازه وارد زمین شده بود یا کمی برویم جلوتر آیا اشکال از جایی نبود که مازیار زارع گذاشت جباری کارش را بکند؟ چهره در هم کشیده علی دایی و محمدعلی یحیوی نشان می‌داد آنها همه را به یک اندازه مقصر می‌دانند. از غلامرضا رضایی که دروازه خالی استقلال را با ضربه‌ای سبک‌سرانه بیرون زد تا همه عناصر دفاعی که گرچه کارشان را در طول نیمه دوم عالی انجام دادند، اما یک لحظه غفلت کردند تا بازی به سود استقلال به پایان برسد.

آیا مستحقش بودند؟

نمایش پرسپولیس در نیمه اول یکی از بهترین بازی‌های این تیم در طول فصل بود، اما آنها در این دقایق با تیمی بازی می‌کردند که بی‌‌هیجان و ترسو نمایش می‌داد و همین مساله باعث شد آنها چند فرصتی به دست بیاورند، اما در نیمه دوم برخلاف اکثر دربی‌ها خبری از جنگ‌های تن به تن و تکل‌های خطرناک نبود تا دربی با کمترین هیجان ممکن به دقیقه ۹۰ برسد و البته در همین لحظه بود که یک حرکت تیمی قفل را باز کرد. حتی اگر پرسپولیسی‌ها عقیده داشته باشند که استقلالی‌ها مستحق این برد نبودند، اما نهایتا نتیجه به سود استقلال به پایان رسید و این به آن معناست که بازیکنان این تیم اشتباه کمتری از همتای قرمزپوش خود داشتند.

حتی اگر اسمش را حسابگری بگذاریم به هر حال این استقلال است که بازی را به سود خود تمام کرده، آنها با حضور مجیدی، میداوودی و جباری بهترین مثلث تهاجمی لیگ را در اختیار دارند که گل آنها هم از همین ناحیه به ثمر رسید؛ گلی مشابه با فرهاد مجیدی در دربی قبلی.

مجیدی دابل کرد

بله، گل فرهاد مجیدی به پرسپولیس دقیقا مشابه گلی بود که او در مسابقه قبل به ثمر رساند. او روی همین دروازه پشت مدافعان پرسپولیس صاحب توپ شد و توپ را از وسط پای حقیقی به گل فرستاد. نقطه‌ای که مجیدی از آن توپ را وارد دروازه پرسپولیس کرد نقطه‌ای است که پرسپولیس از آن لطمات بسیاری دیده است. وقتی شما بازیکنی دارید که تمرکز کافی روی بازی ندارد نتیجه‌اش شکستی است که ممکن است شایسته‌اش نباشید.

مرادی و تاثیر او روی نتیجه

مسعود مرادی به صورت کلی برای پرسپولیسی‌ها خوش‌شانسی نمی‌آورد و قرمزها از دیرباز روی او حساسیت داشته‌اند. معلوم نیست که اگر گل دقیقه ۷ محمد نوری مورد قبول واقع می‌شد چه اتفاقی رخ می‌داد، اما حقیقتش این گل تاثیر خود را روی این بازی می‌گذاشت. گرچه مشخص نیست به نفع کدام طرف؟