سرانجام جان هانری مالک جدید باشگاه شد

گروه ورزش- پس از کش و قوس‌های فراوان دادگاه انگلیس به نفع هیات مدیره لیورپول و به ضرر مالکان سابق باشگاه، هیکس و ژیلت، رای داد. به گزارش سایت اسکای اسپورت مالکان آمریکایی که سعی داشتند از فروش باشگاه ممانعت کنند و آن را به فرد موردنظر خود بفروشند تا از ضرر هنگفت مالی خود جلوگیری کنند نتوانستند در دادگاه انگلیس پیروز شوند. اما آنان دست از تلاش برنداشتند و این بار به دادگاه Texas شکایت کردند و قصد فروش این تیم به مؤسسه مالی آمریکایی Mill را داشتند، اگرچه این راهکار برای آن دو سودی نداشت چرا که هیات مدیره لیورپول توانستند نظر دادگاه Texas را به نفع خود تغییر دهند و لیگ برتر انگلستان نیز اجازه خرید این تیم به Mill را نداد. بدین ترتیب جان هانری و شرکت NESV رسما مالکان جدید باشگاه شناخته شدند و بیانه خود را نیز در این خصوص ارائه دادند و همچنین اعلام کردند که بدهی رویال بانک اسکاتلند، بستانکار اصلی باشگاه، را پرداخت خواهند کرد تا موضوع کسر ۹ امتیاز از لیورپول نیز منتفی شود.

در این بین، هیکس و ژیلت این قرارداد را یک فریب بزرگ خواندند و به دنبال راهی هستند که زیان ۱ میلیارد پوندی خود را از لیورپول بگیرند. اقدامات آن دو باعث شد لیورپول در خطر کسر ۹ امتیاز و همچنین ورشکستگی قرار گیرد اما اکنون مدعی شده‌اند که صلاح تیم را در نظر داشتند و این اتفاق را خبر مثبتی برای هواداران این باشگاه بزرگ نمی‌دانند.

خوشامدگویی سرمربی لیورپول به مالک جدید

از سوی دیگر سرمربی تیم فوتبال لیورپول حضور جان هنری در این باشگاه را مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کرد با این تغییر و شوک به وجود آمده در باشگاه اوضاع تیم سامان یابد. روی هاجسون با استقبال از تغییر در مدیریت باشگاه عنوان کرد: این تغییر را مثبت ارزیابی می‌کنم، امروز روز خوبی برای باشگاه است. همه اعضای باشگاه به مالک جدید باشگاه خوشامد خواهند گفت. دو هفته‌ بسیار سخت و بحرانی را پشت سر گذاشتیم و اکنون می‌توانیم نفس راحتی بکشیم.

هاجسون در ادامه افزود: طولانی شدن دادگاه، تصاویر تلویزیونی که هر روز از باشگاه و دادگاه پخش می‌شد، گزارش‌های چند صفحه‌ای در روزنامه‌ها به تنهایی برای نگرانی هواداران لیورپول کافی بود و صرف نظر از اینکه دادگاه به سود کدام طرف رای می‌دهد، پایان یافتن این مساله برای ما بسیار خوب و تاثیرگذار بود.

سرمربی لیورپول که تابستان امسال پس از جدایی بنیتس هدایت سرخپوشان را بر عهده گرفت، در ادامه گفت: هر باشگاهی به ثبات نیاز دارد تا بتواند نتیجه بگیرد، مربیان و بازیکنان هم باید آرامش داشته باشند و در وضعیت پایدار کار خودشان را انجام دهند. اکنون در شرایطی قرار گرفته‌ایم که در هر مکانی قرار گرفته باشیم، توسط رسانه‌ها انتقاد می‌شویم. لیورپول تابستان امسال به دلیل مشکلات مالی در فصل نقل و انتقالات حضور پررنگی نداشت و بیشتر به دنبال خرید بازیکنان آزاد بود تا هزینه‌ زیادی متحمل نشود. جو کول که از سوی باشگاه چلسی آزاد اعلام شده بود را شاید بتوان بهترین خرید سرخپوشان دانست. حضور بازیکنان جدید مانند پائولسن هم نتوانست کمکی به این تیم کند.