مشکل جودو نبود همدلی است

سرگروه پیشین تیم ملی گفت: مشکل جودو نبود همدلی و وفاق بین اهالی‌این رشته است و معلوم نیست چرا در روزهایی که تیم ملی نتیجه نمی‌گیرد منتقدان خاموش مانده‌اند. سیدمحمود میران بعد از مدت‌ها سکوت خود را شکست و ضمن بیان مطلب فوق به خبرگزاری مهر افزود: زمانی که من هدایت تیم ملی را برعهده داشتم و بعد از بازگشت از رقابت‌های بین‌المللی تونس خیلی‌ها به تیم ملی و نتایج آن انتقاد کردند، اعضای کمیته فنی همه اظهارنظر می‌کردند ولی معلوم نیست با‌این نتایج ضعیفی که هر ماه تکرار می‌شود چرا دیگر منتقدان لب به انتقاد باز نمی‌کنند.

وی ادامه داد: محمدرضا حاج یوسف‌زاده با وجود آنکه مدیر فنی تیم ملی بود از تیم ملی انتقاد می‌کرد، وی اعتقاد داشت از تیمی‌ که ماه‌ها خورده و خوابیده اکنون نباید انتظار داشت مدال بگیرد و نتیجه کسب کند، ولی چرا اکنون کسی نمی‌آید سوال کند تیمی‌ که ماه‌ها تمرین می‌کند و همیشه در اردوست چرا نتیجه نمی‌گیرد و در هر مسابقه‌ای بازنده از میدان خارج می‌شود.

میران در مورد نتایج تیم ملی در بازی‌های آسیایی گفت: کسب دو مدال نقره و برنز توسط رودکی را نباید یک نتیجه مثبت برای تیم ملی دانست، رودکی در هر شرایطی می‌توانست ‌این دو مدال را کسب کند، باید برنامه‌ای انجام می‌شد تا رودکی مدال نقره دوحه را بعد از چهار سال به طلا تبدیل می‌کرد.

میران افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته هیچ پشتوانه‌سازی در تیم ملی انجام نشده است، از سوی دیگر در جودو اتحاد و همبستگی وجود ندارد، در زمانی که جودو ‌ایران اسیر حاشیه و درگیر مشکلات داخلی بوده است، سایر فدراسیون‌های رزمی‌سرگرم آماده‌سازی تیم ملی خود بودند و دیدیم که در گوانگجو هم بهتر نتیجه گرفتند.

وی در پایان گفت: به عنوان کسی که عمر خود را در جودو صرف کرده و به همه عناوین در همه رده‌های سنی دست پیدا کرد، احساس خوبی از نتایج ضعیف و شکست‌های پی در پی تیم ملی ندارم، باید راهی را برویم که از پتانسیل بالای جودو بهترین بهره را بگیریم.