اینتر فاتح جام باشگاه‌های جهان شد

اینتر توانست با برد مقابل تی‌پی مازمبه کنگو فاتح جام باشگاه‌های جهان شود. مازمبه که با شگفتی به فینال رسیده بود، هرگز حرفی برای گفتن مقابل اینتر نداشت. ابتدا در دقیقه ۱۳، روی پاس عالی ساموئل اتوئو که از میان دفاع مازمبه گذشت، گوران پاندف با پای چپ موتبا کیدیابا را مغلوب کرد.

گل دوم نراتزوری دو دقیقه بعد از راه رسید. استبان کامبیاسو توپ را به خاویر زانتی در سمت راست داد و سانتر زانتی را پاندف رها کرد تا اتوئو با ضربه پای راست وحشتناکش از گوشه محوطه جریمه نشان دهد که یکی از بهترین مهاجمان دنیا است. جاناتان بیابیانی هم در دقیقه ۸۵ گل زد. او روی پاس عمقی دژان استانکوویچ توپ را به شکلی عالی کنترل کرد و پس از فریب کیدیابا توپ را وارد دروازه خالی حریف کرد.

همچنین اینترناسیونال برزیل هم با برد چهار بر دو مقابل سئونگنام ایلهوا، سوم شد.

سال گذشته بارسلونای اسپانیا توانسته بود قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان را از آن خود کند.

یا حمایت کنید،‌ یا اخراجم کنید

رافائل بنیتس پس از قهرمان کردن اینتر در جام باشگاه‌های جهان گفت: یا از من حمایت کنید یا اخراجم کنید.

سرمربی تیم فوتبال اینتر که به دلیل نتایج ضعیف در سری A زیر فشار شدیدی قرار داشت، اکنون با قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان وضعیت بهتری پیدا کرده و می‌خواهد با برخوردار شدن از حمایت مدیریت باشگاه،‌ بار دیگر تیمش را به موفقیت برساند.

سرمربی اینتر پس از قهرمانی تیمش گفت: رابطه‌ من با مدیریت باشگاه خوب و مطلوب است و مشکلی ندارم. تنها درخواست من این بوده است که از حمایت و احترام بیشتری برخوردار شوم. آنها به وعده‌های خود در زمانی که با من قرارداد می‌بستند پایبند نبودند و نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و بازیکنان بزرگ را جذب کنند و این کار را مشکل کرد.

بنیتس که از انتقادهای صورت گرفته به دلیل نتایج ضعیف در سری A ناراحت بود، ادامه داد: باشگاه سه راه حل پیش رو دارد: اول اینکه ۱۰۰ درصد از من حمایت کند و در نیم فصل ۴ یا ۵ بازیکن جدید برای تیم خریداری کند تا نیمکت تیم تقویت شود. اگر این اتفاق رخ دهد در تیم جو رقابتی به وجود می‌آید و بازیکنان برای قرار گرفتن در ترکیب ثابت تیم انگیزه‌ زیادی خواهند داشت. دوم اینکه به همین ترتیب بدون برنامه و بدون هیچ طرح و برنامه‌ای پیش بروند و تمام تقصیرها را گردن یک نفر بیندازند و راه آخر این است که اگر نمی‌خواهند از مربی حمایت کنند با مدیر برنامه‌های من صحبت کنند تا همکاری‌ام با باشگاه به پایان برسد.