پرونده 30 ساله نام پرسپولیس پیگیری می‌شود

گروه ورزش- شاید باشگاه پرسپولیس از نظر داشتن پرونده‌های حقوقی در نوع خود پدیده‌ای بی‌نظیر و قابل درج در کتاب رکوردهای گینس باشد. ‌این باشگاه که حتی از نظر هویت نیز چند مدعی دارد به دلیل نبود ثبات مدیریت مدت‌ها است که درگیر شکایات مختلف بوده و هست. معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس دراین خصوص گفت: بحث مالکیت نام و برند باشگاه پرسپولیس بحثی طولانی است که از طریق مراجع قانونی پیگیر آن هستیم. شکری درباره فعالیت تیم‌های مختلف با نام پرسپولیس که زیرنظر مجموعه دیگری غیر از باشگاه پرسپولیس فعالیت می‌کنند و مشخص شدن تکلیف برند موسسه فرهنگی و ورزشی پرسپولیس گفت: ابتدا به صراحت می‌گویم که هیچ باشگاه دیگری با نام پرسپولیس یا پیروزی حق حضور در لیگ فوتبال را ندارد و‌این موضوعی است که با سازمان لیگ برتر نیز در میان گذاشته‌ایم. حتی درباره مدارس فوتبال در کشور نیز اعلام کرده‌ایم که برای استفاده از برند نام باشگاه موظف به عقد قرارداد با ما هستند.

وی افزود: موضوع اصلی در بحث مالکیت، فعالیت مجموعه دیگری با نام شرکت فرهنگی - ورزشی پرسپولیس است که در‌این زمینه باشگاه پرسپولیس در مراجع قانونی و حقوقی طرح دعوا کرده است چرا که برند نام پرسپولیس و پیروزی در اختیار باشگاه است و ما درخواست کرده‌ایم که مجموعه دیگر نام خود را تغییر دهد. شکری خاطرنشان کرد: بخشی از سهام مالکیت ۴۹ درصدی سازمان تربیت بدنی در طول دوران حضور برخی مدیران گذشته به طریق غیرقانونی به اشخاص ثالث واگذار شد که به همین دلیل باشگاه و سازمان تربیت بدنی از طریق دستگاه‌های مربوطه پیگیر‌ این بحث هستند. در حال حاضر نیز تیم‌های فوتبال و فوتسال زیر نظر مستقیم باشگاه پرسپولیس هستند، اما به عنوان مثال تیم والیبال ارتباطی با باشگاه ما ندارد.

معاون حقوقی باشگاه پرسپولیس درباره مجموعه دیگری با نام پیروزی نیز گفت:‌این موضوع در گذشته توسط دادگاه بررسی شده و رای به سود باشگاه پرسپولیس و سازمان تربیت بدنی صادر شده و شاید برخی دوستان هنوز از نظر شخصی خود موضوعی را عنوان کنند اما، از نظر حقوقی پرونده مختومه است. شکری در پایان گفت: به هرحال بحث مالکیت برند و نام باشگاه شاید عمری ۳۰ ساله داشته باشد. با‌این حال ما برحسب وظیفه به ‌این موضوع ورود کردیم، اما هیچ زمانی را نمی‌توان درباره به نتیجه رسیدن‌ این موضوع عنوان کرد.