با شروع خط کشی پیست بتنی مشهد طلسم ساخت پیست‌های دوچرخه‌سواری در کشور پس از ۱۴ سال شکسته خواهد شد. در شرایطی که فدراسیون دوچرخه سواری درگیر تدارکات و حضور رکابزنان در شانزدهمین دوره بازی‌های آسیایی گوانگجو بود، کار نصب روکش‌های پیست بتنی مشهد بر پیست اهواز پیشی گرفت تا پیست استان خراسان در آینده‌ای نزدیک به عنوان دومین پیست بتنی ایران نام خود را به ثبت برساند. پیست دوچرخه سواری مشهد قرار بود اسفندماه سال گذشته کار ساخت خود را به اتمام برساند، اما مراحل نهایی ساخت این پیست تا چند روز گذشته زمان برد و هم اکنون مراحل تکمیل این مجموعه به خط کشی زمین رسیده است. این پیست ۲۵۰ متری دارای امکاناتی چون رختکن، بخش اداری، انبار و ۵۰۰ صندلی برای تماشاچیان است.

در شرایطی که قرار بود شرکت تجهیز، پیست دوچرخه‌سواری اهواز را پیش از زمستان سال گذشته برای بهره‌برداری تیم ملی به فدراسیون دوچرخه‌سواری تحویل دهد تا ملی‌پوشان بتوانند خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا (فروردین‌ماه سال جاری - امارات) به موقع آماده کنند، مشکلات مختلف مالی و اجرایی باعث شد تا این پیست تا به امروز آماده نشود.

«ساندرداما» هلندی نماینده شرکت سازنده پیست‌های بتنی و چوبی هلند قرار است کار نصب روکش‌های پیست اهواز را از ۱۵ دی‌ماه آغاز کند و پیست را برای ادامه مراحل تکمیل در تاریخ ۱۵ بهمن‌ماه تحویل دهد. پیست تبریز و کرمان نیز به عنوان سومین و چهارمین پیست بتنی ایران هنوز مراحل تکمیل مقدماتی خود را می‌گذارنند که در این بین راه‌اندازی پیست بتنی مشهد به نوعی طلسم ۱۴ ساله ساخت این مجموعه را خواهد شکست.استارت ساخت برخی از این پیست‌ها ۱۴ سال پیش زده شده است یعنی زمانی که ورزشکاری مانند قادر میزبانی کار حرفه‌ای خود را شروع کرده است. یک نسل از دوچرخه‌سواری ایران در حال خروج از این رشته است و به عبارتی برخی رکابزنان ما بعد از ۱۴ سال در حسرت ساخت پیست‌های چوبی در حال بازنشسته شدن هستند!