سرمربی تیم فوتبال کشورمان پس از تمرینات جمعه شب گفت: فوتبال‌ایران به یک قهرمانی دیگر در آسیا نیاز دارد و بازیکنانم برای دستیابی به ‌این عنوان انگیزه دارند. به گزارش‌ایرنا، افشین قطبی پس از تمرینات جمعه شب تیم فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با روزنامه الشرق دوحه گفت: مسابقات فوتبال

جام‌ملت‌های آسیا فرصت خوبی برای بازیکنان جوان ما است و آنها باید به گونه‌ای بازی کنند که خود را در جام‌ جهانی ۲۰۱۴ ببینند.

وی با اشاره به‌اینکه تیم فوتبال ایران ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه است، تصریح کرد: از آنها خواسته‌ام روح همکاری با یکدیگر را برای تماشاگران فوتبال به نمایش بگذارند. سرمربی تیم فوتبال کشورمان تاکید کرد: همه تلاش ما برای دیدار با تیم عراق متمرکز شده است، زیرا‌ این دیدار برای ما اهمیت زیادی دارد و ما برای صعود به دور بعدی مسابقات جسور هستیم.

قطبی افزود:‌این دیدار برای ما آسان نیست؛ اما بازیکنانم برای ارائه یک بازی قدرتمند در ‌این دیدار و پیروزی بر حریف هم قسم شده‌اند.

تمرینات جمعه شب تیم ملی ایران در ورزشگاه «الغرافه» قطر برگزار و تمرینات‌این تیم بر اساس اولین دیدار تیم کشورمان با تیم عراق انجام شد. تیم فوتبال کشورمان روز سه‌شنبه در اولین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا باید به مصاف تیم عراق قهرمان دور گذشته‌این مسابقات برود. تیم کشورمان در گروه چهارم‌ این مسابقات با تیم‌های عراق، ‌امارات و کره‌شمالی هم‌گروه است.

تیم فوتبال ‌ایران روز پنج‌شنبه وارد دوحه شد و از سوی عبدالله سهرابی سفیر کشورمان در قطر مورد استقبال قرار گرفت. بر پایه گزارش روزنامه الشرق قطر، به هنگام ورود تیم ملی کشورمان به دوحه،‌ بسیاری از هموطنان در حالی که برخی از تصاویر بازیکنان را در دست داشتند، از تیم فوتبال کشورمان استقبال کردند.