هشدار فوتبال انگلیس به سران سیاسی
در پی اظهارنظر وزیر ورزش انگلیس، اتحادیه فوتبال این کشور هشدار داد دخالت افراد غیرفوتبالی می‌تواند فوتبال انگلیس را با خطر محرومیت روبه‌رو کند.

پس از آنکه‌هاف رابرتسون، وزیر ورزش انگلیس در اظهارنظری جنجالی عنوان کرد که فوتبال در انگلیس نسبت به تمام رشته‌های دیگر به بدترین شکل ممکن اداره می‌شود، اتحادیه فوتبال انگلیس ضمن هشدار به وزیر ورزش، خطر اعمال محرومیت از سوی فیفا را گوشزد کرد تا به نوعی پاسخ اظهارات رابرتسون را داده باشد.

نگرانی یوفا ازهزینه‌های میلیاردی
یوفا به انتقال فرناندو تورس از لیورپول به چلسی واکنش نشان داده است. تورس با مبلغ ۵/۵۸ میلیون یورو در روز آخر پنجره نقل و انتقالات ژانویه به چلسی پیوست. یکی از منابع داخل یوفا گفته تمایل به پرداخت ۵/۵۸ میلیون یورو برای یک بازیکن «نشانی نگران‌کننده» است. یوفا رومن آبراموویچ را یکی از اجزای اصلی مقررات بازی جوانمردانه مالی خود می‌داند.


اعلام لیگ‌های برتر دهه نخست هزاره سوم
فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال فهرست لیگ‌های برتر 10 سال نخست قرن بیست و یکم را انتخاب کرد که لیگ‌ برتر انگلیس، لالیگای اسپانیا و سری A ایتالیا در مکان‌های اول تا سوم قرار گرفتند. لیگ برتر ایران هم با 5/3019 امتیاز و قرار گرفتن در رده‌ 51 بهترین لیگ‌های جهان در دهه‌ اول هزاره‌ سوم، عنوان چهارمین لیگ برتر را در قاره‌ آسیا به دست آورد. در این رده بندی جی لیگ ژاپن در رده‌ 34 قرار گرفته و بهترین لیگ آسیا است. پس از لیگ ژاپن هم کی لیگ کره‌جنوبی و لیگ عربستان در رده‌های 39 و 48 قرار گرفته‌اند.

دعوت23 بازیکن برای بازی با روسیه
علیرضا منصوریان و کریم باقری، مربیان تیم ملی فوتبال برای بازی تدارکاتی با روسیه ۲۳ بازیکن حاضر در جام ملت‌های آسیا را بار دیگر به اردو فرا خواندند.تیم ملی ایران به منظور برگزاری دیدار دوستانه با تیم ملی روسیه روز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه با ۲۳ بازیکن عازم امارات عربی متحده خواهد شد.

فیروز کریمی‌ سرمربی تیم استقلال اهواز شد
فیروز کریمی‌که در سال‌های گذشته چندین بار هدایت تیم فوتبال استقلال اهواز را برعهده داشته است، در این فصل نیز پس از برکناری داریوش یزدی، سرمربی این تیم اهوازی شد. وی پیش از این به عنوان مدیر فنی این تیم معرفی شده بود.