استاندار همدان اعلام کرد: سهام تیم فوتبال پاس نیروی انتظامی به همدان واگذار شده است و به زودی تمرین‌های این تیم در استادیوم قدس همدان آغاز می‌شود. بهروز مرادی افزود: سردار احمدی فرماندهی نیروی انتظامی کل کشور این تیم را به عنوان قدردانی از ایثارگری‌های ۸‌هزار شهید استان با نام تیم شهدای الوند به مردم همدان اهداء نموده است. وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در قبال واگذاری این تیم هیچ مبلغی را مطالبه نکرده است، گفت: فرمانده نیروی انتظامی حتی برای ادامه پشتیبانی مالی از این تیم در سال اول نیز، اعلام آمادگی کرده است.

استاندار همدان افزود: این تیم تمرینهای خود را در ورزشگاه قدس همدان آغاز می کند و ما تمام تلاش خود را به کار می‌بندیم تا ورزشگاه ۱۵‌هزار نفری همدان هرچه سریعتر به بهره‌برداری برسد و بتوانیم سال آینده بعضی از بازی‌های لیگ برتر را در این ورزشگاه برگزار کنیم.

پیش از این در برخی محافل از قول استاندار همدان اعلام شده بود با واگذاری تیم پاس به همدان ممکن است نام آن به تیم شهدای الوند تغییر یابد. همچنین گفته می‌شود تیم فوتبال شهدای الوند همدان به جای تیم پاس در دوره هفتم لیگ برتر باشگاه‌های ایران شرکت می‌کند و سید کاظم اولیائی به عنوان مدیرعامل در این تیم فعالیت کرده و علی آقا محمدی عضو هیات رییسه اتحادیه فوتبال باشگاه‌های کشور و کیومرث‌هاشمی رییس مرکز توسعه ورزش قهرمانی سازمان تربیت بدنی و سرپرست فدراسیون فوتبال از این تیم حمایت می‌کنند.

اینها در حالی است که رییس هیات ورزشی کل نیروی انتظامی همه چیز را تکذیب می‌کند. او می‌گوید: «وضعیت واگذاری باشگاه فرهنگی، ورزشی پاس تا دو روز آینده مشخص و قطعی خواهد شد.» سردار علیرضا جزینی، جانشین معاون هماهنگ کننده و رییس هیات ورزشی نیروی انتظامی، در گفت‌وگو با «ایلنا»، تصریح کرد: موضوع واگذاری باشگاه پاس به استانداری همدان هنوز در هیات مدیره ناجا مطرح نشده و بنابراین واگذاری این باشگاه در حال حاضر قطعی نیست.

وی افزود: در صورتی که بحث واگذاری باشگاه پاس در هیات مدیره مطرح شود دلایل آن را اعلام خواهیم کرد.

جزینی در پاسخ به این سوال که آیا واگذاری باشگاه پاس به استانداری همدان مغایر با اصل ۴۴ قانون اساسی نیست‌، خاطرنشان کرد: مکانیزم واگذاری باشگاه پاس هنوز معلوم نشده و مشخص نیست که این باشگاه به استانداری یا بخش خصوصی واگذار شود.

به گفته جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی، در صورت قطعی شدن واگذاری باشگاه پاس دلایل این اقدام از سوی پلیس مطرح می‌‏شود.