زیدان و رونالدینیو هم نمی‌توانند به پرسپولیس کمک کنند

هافبک تیم‌ملی فوتبال کشورمان گفت: با مشکلاتی که پرسپولیس با آن دست به گریبان است حتی زیدان و رونالدینیو هم نمی‌توانند به این تیم کمک کنند.

علی کریمی پس از پایان دیدار پرسپولیس برابر سپاهان افزود: بازی خوبی نبود و با نتیجه ایده‌الی برای پرسپولیس همراه نشد. اینکه یکصدهزار هوادار پرسپولیس ناراحت به خانه برمی‌گشتند جای تاسف دارد. البته جذابیت‌های فوتبال به همین اتفاقات تلخ و شیرین است و نتایجی غیرقابل پیش‌بینی که رقم می‌خورد. امیدوارم فردی پیدا شود که پرسپولیس را بسازد و این تیم دوباره به روزهای اوج خود بازگردد. وی مسابقه پرسپولیس، سپاهان را تقابل دو تیم از بهترین‌های ایران خواند و افزود: پرسپولیس یکی از تیم‌های خوب لیگ برتر در فصل جاری بوده و سپاهان هم نماینده ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا است که به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها راه یافته است. با این شرایط نباید از این دو تیم انتظار یک بازی ضعیف می‌داشتیم.

هافبک پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص دلایل شکست تلخ این تیم برابر سپاهان نشان ساخت: بازی در یک لحظه از دست مدافعان پرسپولیس خارج شد. زمانی که تیم گل دوم را خورد همه برای جبران نتیجه به زمین سپاهان نفوذ کرده بودند که همین مسئله فرصت را به حریف داد که با استفاده از ضد حملات به گل‌های بعدی برسد. زمانی که تیمی بی‌مهابا حمله می‌کند باید انتظار چنین نتیجه‌ای را هم داشته باشد.

کریمی نتیجه ۲ بر یک را عادلانه‌ترین نتیجه برای این بازی توصیف کرد و افزود: تاسف خوردم که حضور مجدد من در ورزشگاه آزادی با شکست سنگین پرسپولیس همراه شد. شاید حضور من در ورزشگاه برای پرسپولیس خوش یمن نبوده است.

این بازیکن ملی‌پوش در واکنش به اتهامات هوداران پرسپولیس که برخی از بازیکنان این تیم را به کم‌کاری محکوم کرده بودند، گفت: مطمئن باشید هیچ بازیکنی کم‌کاری نمی‌کند. مگر پرسپولیس بهترین تیم نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر نبود؟ مگر این تیم بیشترین امتیاز را در نیم فصل دوم کسب نکرده است؟ اگر بازیکنان می‌خواستند کم‌کاری کنند قطعا در آخرین دیدارهای فصل تن به چنین کاری می‌دادند، نه اینکه در بازی نیمه نهایی جام‌حذفی که قهرمانی در آن هدف تیم بوده دست از تلاش بردارند.

او ادامه داد: مطمئنا بازیکنان پرسپولیس کم‌فروشی نکردند. آنها آنچه در توان داشتند گذاشتند اما تیم به نتیجه نرسید. فوتبال همین است. پرسپولیس که تا دقیقه ۸۵ از سپاهان پیش بود در پنج دقیقه بازی را واگذار کرد آنهم به صورت کاملا اتفاقی.

کریمی با تاکید دوباره بر اینکه بازی در اولین دقایق نیمه دوم وقت اضافه از دست مدافعان پرسپولیس خارج شد، در مقام دفاع از مصطفی دنیزلی برآمد و افزود: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس زحمت خود را برای تیم کشیده است. مشکل پرسپولیس مربی و بازیکن نیست. مشکلات در جاهای دیگر خلاصه می‌شود. مسائل مالی بازیکنان آنقدر زیاد است که حتی برای تمرین کردن با مشکل مواجه هستند. بازیکن تمام زحمت خود را متحمل می‌شود اما زمانی که فکرش مشغول است نمی‌تواند بازدهی داشته باشد. بازیکنی که هزار مشکل دارد

روحیه اش تضعیف می‌شود، توانایی اش تحلیل می‌رود و نتیجه همین می‌شود که رقم خورد.

هافبک پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است: تیم که می‌بازد همه بازیکنان و مربیانش در شکست مقصرند. حالت عکس این مسئله هم صدق می‌کند در تیم برنده هم همه به اندازه‌ای در پیروزی سهم دارند. با این شرایط در شکست پرسپولیس مقابل سپاهان کسی مقصر اصلی نیست. دنیزلی هم در اندازه توان خود برای تیم تلاش کرده است اما نهایت توان او همین بود که رقم خورد و تیم از مسابقات جام‌حذفی هم حذف شد.

ملی‌پوش ایرانی تیم فوتبال بایرن مونیخ آلمان با تاکید بر این نکته که هواداران تیم فوتبال پرسپولیس حق دارند از شکست تیم شان برابر سپاهان ناراحت باشند، اذعان داشت: آن طور که من با خبر شدم عده‌ای از هواداران از ساعات اولیه صبح به ورزشگاه آمده بودند. اینها نعمت ورزش ما هستند و مایه مباهات ما مقابل کشورهای دیگر. مسوولان باشگاه الشباب که برای تماشای بازی پرسپولیس به ورزشگاه آمده بودند از حضور این تعداد تماشاگر در ورزشگاه ابراز تعجب می‌کردند و از اینکه تقریبا یک دهم جمعیت کشور امارات را حاضر در ورزشگاه می‌دیدند متعجب مانده بودند. متاسفم که پرسپولیس نتوانست با صعود به دیدار نهایی مسابقات جام‌حذفی ذره‌ای از محبت هواداران را جبران کند.

هافبک پیشین تیم فوتبال پرسپولیس از ابرازتمایل خود برای بازگشت دوباره به این خبر داد و افزود: یکی از آرزوهایم این است که دوباره پیراهن پرسپولیس را برتن کنم. اما دوست دارم در اوج آمادگی به این تیم برگردم نه در شرایطی که حضورم با حرف و حدیث همراه شود. امروز هم دوست داشتم پرسپولیس را همراهی کنم اما آدم همیشه به آنچه می‌خواهد نمی‌رسد.

کریمی در پاسخ به این سوال که «چرا به جای حضور در تیم‌های عربی به پرسپولیس بازنمی‌گردد؟»، گفت: بازگشت به پرسپولیس خوب است اما در این شرایط امکان‌پذیر نیست. زمانی که تیمی این همه حاشیه و مشکلات دارد اگر بازیکنی اهل حاشیه هم نباشد خواه ناخواه وارد حواشی می‌شود. در پرسپولیس ابتدا باید شرایط مدیریت باشگاه سروسامان پیدا کند، اگر این مشکل برطرف نشود حتی زیدان و رونالدینیو هم به پرسپولیس بیایند نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.

این‌هافبک ملی‌پوش عملکرد انصاری‌فرد را در تیم فوتبال پرسپولیس مثبت ارزیابی کرد و گفت: با این مشکلات انصاری فرد بد کار نکرده است. مشکلات او در پرسپولیس کم نبوده است. شکایت مربیان و بازیکنان پیشین، بدهی‌های بازیکنان تیم و... فرصت کار کردن روی تیم را به وی نداد. اگر قرار است وی به کارش در پرسپولیس ادامه دهد یا مدیرعاملی جدید منصوب شد قبل از آغاز به کار باید مشکلات مرتفع شود و پس از آن می‌توان از وی بازخواست کرد که چرا تیم نتیجه نگرفت و بازده باشگاه چه بوده است؟

وی ادامه داد: درحال حاضر فصل تمام شد اما بازیکنان پرسپولیس هنوز ۶۰درصد مبلغ قرارداد خود را دریافت نکرده‌اند. چند ماه دیگر لیگ جدید شروع می‌شود و مشخص نیست بدهی‌ها چه زمانی پرداخت خواهد شد. با این شرایط کار کردن بسیار دشوار است.

کریمی در خصوص عملکرد برادرش در دیدار پرسپولیس برابر سپاهان گفت: همانطور که گفتم در شکست تیم همه به نوعی مقصرند. فرشید هم از این قائده مستثنی نیست. البته او تمام گل‌ها در شرایط تقریبا تک به تک دریافت کرد که مهارش برای دروازه بان ۵۰ - ۵۰ است. البته مدافعان می‌توانستند با عملکرد بهتر تیم را در چنین شرایطی قرار ندهند.

وی که قراردادش با تیم فوتبال بایرن به اتمام رسیده است ، با تایید پیشنهاد تیم‌های آمریکایی اذعان داشت: من یک بازیکن فوتبال هستم و باید بهترین پیشنهاد را انتخاب کنم. نمی‌توانم احساسی برخورد کنم. فوتبال من دورانی کوتاهی دارد و باید به فکر آینده خود باشم. با این شرایط از بین پیشنهاداتی که دریافت می‌کنم بهترین را از لحاظ مالی انتخاب و پاسخ مثبت می‌دهم.

هافبک ملی‌پوش فوتبال کشورمان همچنین تاکید کرد: فوتبال شغل من است. گرچه این ورزش را دوست دارم اما باید به فکر آینده خود باشم و مسائل مادی را نیز در نظر بگیرم.

این‌هافبک ملی‌پوش با اشاره به این نکته که مسابقات جام‌ملت‌های آسیا هر دوره دشوارتر از قبل می‌شود، تاکید کرد: با حضور استرالیا رقابت در مسابقات جام‌ملت‌های آسیا دشوار‌تر از قبل شده است. در هر دوره تیم‌های قدرتمند‌تر از قبل می‌شود و این ما هستیم که در جا می‌زنیم. ما گرچه از نظر فنی از تیم‌های آسیایی برتریم اما برنامه‌ریزی درستی نداریم. امیدوارم آن روز فرا نرسد اما بعید نیست روزی حتی غلبه بر تیم‌های عربی هم برای ما آرزو شود. با این امکانات و برنامه ریزی رسیدن به این روز دور از ذهن نیست.