نمی‌دانیم از فوتبال چه می‌خواهیم

عضو هیات‌مدیره پیشین باشگاه پرسپولیس معتقد است که بی ثباتی مدیریت خصوصا در برخی از باشگاه‌ها باعث عدم رشد ورزش شده است.

جعفر کاشانی گفت: متاسفانه روند مدیریتی در ورزش و خصوصا فوتبال در طی سال‌های اخیر به گونه‌ای بوده است که هیچ‌گاه نتوانسته‌ایم اهداف تعریف شده‌ای داشته باشیم. او تصریح کرد: بی‌ثباتی مدیریتی در ورزش لطمات زیادی را وارد کرده است. ورزش امروز مقوله بزرگی در جامعه است که تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را در خود نهفته دارد. نباید با سهل‌انگاری به دنبال بهره‌برداری مقطعی از ورزش باشیم. باید پیش از هر چیز اهداف را تعریف کرد و پس از مشخص شدن برنامه‌ها و اهداف، جایگاه‌ها را معلوم و با توجه به این موضوع پس از کارشناسی دقیق آدم‌های متناسب و هماهنگ با این برنامه‌ها را منصوب کرد تا در نهایت بتوانیم به موفقیت دست پیدا کنیم.

او افزود: متاسفانه در کشور جایگاه ورزش مشخص نیست و بر این اساس همیشه سوار بر ایده‌ها هستیم و هیچ گاه نخواسته‌ایم به ایده‌آل‌ها و اهداف نهایی در ورزش و فوتبال‌توجهی داشته باشیم.

کاشانی تاکید کرد: تاکنون معلوم نبوده است که از فوتبال چه می‌خواهیم. حتی برای استقلال و پرسپولیس نیز برنامه نداشته‌ایم، نمی‌دانیم که از این دو باشگاه چه توقعاتی باید داشته باشیم و چگونه این توقعات را برآورده کنیم. استقلال و پرسپولیس پدر دلسوز می‌خواهند.

او ادامه داد: در ورزش کشور این‌گونه بوده است که همیشه به افراد براساس سلایق قدرت می‌دهند. این روش نادرست مدیریتی است که باید اصلاح شود. مدیر اگر ثبات مدیریت نداشته باشد، نمی‌تواند بر اساس برنامه‌ای مدون فعالیت‌های خود را پیش ببرد. امروز فوتبال نیاز به یک دلسوز دارد که صادقانه و دلسوزانه به دنبال حل مشکلات و برنامه‌ریزی دقیق با اهداف تعریف شده باشد.

او گفت: اگر باشگاه‌های سایپا و یا سپاهان امروز توانسته‌اند کارنامه موفقی در فوتبال ارایه کنند به دلیل ثبات مدیریت است که پس از حدود یک دهه امروز به اهداف‌شان دست پیدا کرده‌اند. تنها در این صورت است که مدیر با اعتماد و اعتقاد کامل برنامه‌های خود را ارایه و اجرا می‌کند و در نهایت نیز از آنها نتیجه لازم را حاصل می‌کند.