گروه ورزش‌ـ عصر روز چهارشنبه خبری روی سایت‌های مختلف ورزشی مخابره شد که باور آن برای خیلی‌ها مشکل بود. قهرمان سه دوره مسابقات جهانی به همراه یکی دیگر از ملی‌پوشان رشته ورزشی جودو یکی از منتقدان خود را مورد ضرب و شتم قرار داد تا شخصیت قهرمانی او زیر سوال برود. حالا همه طور دیگری به میراسماعیلی نگاه می‌کنند! با این حال خود آرش روحش از این درگیری خبر ندارد و در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری ایپنا کرده منکر همه چیز شده. با شنیدن خبر درگیری چه احساسی داشتی؟

این خبر فقط یک طنز بود و شنیدن آن هم خیلی جالب، چون همه سابقه افرادی که این خبر را منتشر کرده‌اند و جهت‌گیری‌های آنان را می‌دانند. هویت‌ آنها برای جامعه ورزش کاملا روشن است و برای آنها واقعا متاسفم.

این مساله در روحیه‌ات تاثیر داشته؟

از وقتی این خبر را شنیدم خیلی ناراحتم چون یک قهرمان موفقیت را یکروزه به دست نمی‌آورد که می‌خواهند آن را یکروزه خراب کنند، تخریب و تهمت ویروس بی‌اعتمادی است و باعث سرخوردگی می‌شود.

پس مخالف انتقاد نیستی؟

ایجاد فضای انتقادی سازنده در محیطی سالم می‌تواند نتایج بهتری داشته باشد و کسانی که انتقاد می‌کنند باید نقاط ضعف و قوت ورزشکاران را بررسی کنند، ضمن اینکه همیشه حرمت‌ها را حفظ کنند.

صحبتی برای آنهایی که این خبر را منتشر کرده‌اند داری؟

دوری از فضای ناسالم همیشه راه‌گشا است و هر فردی که باعث و بانی این خبر بوده به جامعه ورزش خیانت کرده است و من چون قهرمان ملی هستم حق خودم می‌دانم که موضع را در مراجع ذی‌صلاح پیگیری کرده و قصد و نیت این افراد را برای همه فاش کنم و به این افراد می‌گویم که چرا با تخریب قهرمانان می‌خواهید خود را بزرگ جلوه دهید.

این مسائل مسلما برای قهرمانان تاثیر بدی دارد؟

مطمئن باشید این اتفاقات باعث ایجاد سرخوردگی می‌شود و تاثیرات منفی آن منجر به خداحافظی زودهنگام من خواهد شد.

کار برخی رسانه‌ها را چطور می‌بینید؟

به عنوان جزء کوچکی از جامعه ورزش به برخی از مطبوعات و رسانه‌ها توصیه می‌کنم که اجازه ندهند ویروس تخریب و تهمت اپیدمی شده و با برخی انتقادات باعث شکستن حریم‌ها شوند و زمانی که اخباری اعلام می‌کنید با دلیل و مدرک آن را مطرح کنید.

مردم همیشه تو را با حرکات زیبا می‌شناسند، این مساله بین تو و جامعه فاصله نمی‌اندازد؟

من چند سال قهرمان بودم و با توکل به خدا افتخارات زیادی را برای ایران اسلامی کسب کرده و در میادین بین‌المللی مدال‌آور بوده‌ام و این حرکات نمی‌تواند جلوه‌ای که در بین مردم دارم را از بین ببرد و مسلما بازی با آبروی قهرمان برای مردم فهیم ما قابل توجیه نیست.