صعودرئال و دورتموند به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان

تیم‌های فوتبال رئال مادرید و دورتموند به مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند. در دور برگشت از مرحله یک چهارم نهایی سه‌شنبه شب تیم رئال مادرید که در بازی رفت ۳-۰ گالاتاسرای را شکست داده بود، در ورزشگاه «ترک تلکام آرنا» برابر میزبان ترکیه ای خود به میدان رفت و با نتیجه ۳-۲ مغلوب شد، اما در مجموع به برتری ۵-۳ دست یافت و گام به مرحله ماقبل فینال گذاشت.

رئال خیلی زود به گل رسید و کریستیانو رونالدو در دقیقه ۷ دروازه حریف را روی پاس خدیرا باز کرد. بازی هماهنگ و هوشمندانه کهکشانی ها اجازه حرکت به بازیکنان گالا را نداد و نیمه اول با همین نتیجه خاتمه یافت.نیمه دوم اوضاع فرق کرد.

رئالی ها که از صعودشان مطمئن بودند، حریف را دست کم گرفتند و همین مساله فرصت را به میزبان داد تا سه بار پیاپی به گل برسد. ابوئه(۵۷)، اشنایدر(۷۰) و دروگبا(۷۲) برای گالا گلزنی کردند تا ورزشگاه منفجر شود.خوزه مورینیو که حالا کمی ترسیده بود، رائول آلبیول را به میدان فرستاد تا بتواند تیمش را همچنان در نیمه نهایی ببیند. در دقیقه ۹۰ آربلوآ دو کارت زرد پشت سر هم گرفت و اخراج شد، اما این پایان کار نبود؛ چرا که رونالدو در دقیقه ۹۳ روی پاس بنزما گل دوم خودش و تیمش را زد تا رئال به‌رغم شکست ۳-۲ راهی دور بعدی شود.

در دیگر بازی دورتموند در ورزشگاه سیگنال آدونا پارک ۳-۲ میهمانش مالاگا را شکست داد و در مجموع با همین نتیجه به مرحله بعدی صعود کرد. در این مسابقه جذاب و تماشایی میزبان تا آستانه حذف شدن پیش رفت، اما فیلیپه سانتانا در دقیقه ۹۳ گل سوم دورتموند را زد تا جشن صعود برپا شود. لواندوفکسی (۳۸)، رویس (۹۱) و سانتانا(۹۳) برای دورتموند و خواکین (۲۶) و الیسو(۸۲) برای میهمان اسپانیایی موفق به

گلزنی شدند.