نامه ایران به فیفا رسید یا نه؟!

گروه ورزش- در حالی که مسوولان فدراسیون و سازمان تربیت بدنی سکوت کردند و حرفی درباره تعلیق نمی‌زنند، اما خبر می‌رسد که نامه ایران به مسوولان فیفا رسیده و مسوولان سازمان منتظر واکنش فیفا هستند. اما همچنان خبری از سوی فیفا به ایران نرسیده. این در حالی است که دیروز آخرین مهلت فیفا به ایران بود. مسابقات تیمی شطرنج امروز شروع می‌شود

گروه ورزش- اولین دوره مسابقات تیمی شطرنج کلاسیک با حضور سه ایرانی امروز شروع می‌شود. قرار است این بازی‌ها در سالن آلندانا از ساعت ۱۵ به وقت دوحه شروع شود و تیم‌ها به مصاف هم بروند. الشن مرادی، احسان قائم مقامی و آتوسا پورکاشیان نمایندگان ایران در این رقابت‌ها هستند.

وزارت رفاه پول نداد

گروه ورزش- مسوولان وزارت رفاه هیچ پولی به مدیر عامل باشگاه استقلال ندادند. در حالی که مقداد نجف‌نژاد، مدیر عامل باشگاه استقلال چند ساعت با مسوولان وزارت رفاه به گفت‌وگو نشست، نتوانست پولی بگیرد. در پایان این نشست چند ساعته، مسوولان رفاه اعلام کردند که هیچ پولی برای استقلال در نظر نگرفته‌اند و تا مشخص نشدن وضعیت تیم، پولی نمی‌دهند.

پاداش هزار دلاری والیبالیست‌ها

گروه ورزش- هر پیروزی تیم ملی والیبال ایران در بازی‌های آسیایی دوحه پاداش هزار دلاری دارد. البته به گفته رییس فدراسیون والیبال این پاداش، سوای جوایزی است که سازمان تربیت بدنی در نظر گرفته است. داورزنی می‌گوید: «این پاداش برای تقویت روحیه بازیکنان است.»

پاشازاده مربی شد

گروه ورزش- مهدی پاشازاده بازیکن سابق تیم‌ملی ایران روز گذشته به عنوان سرمربی تیم‌های آماتور باشگاه آدمیرا واکر منصوب شد. او بعد از چند سال بازی کردن بالاخره پا به عرصه مربیگری گذاشت. جلسه معارفه پاشازاده هفته آینده است.

ملی‌پوشان کبدی پاداش گرفتند

گروه ورزش- ملی‌پوشان کبدی ایران بعد از برتری مقابل بنگلادش پاداش گرفتند. ملی‌پوشان ایران در این بازی با نتیجه ۵۶ بر ۳۹ حریفشان را شکست دادند. به همین خاطر محمدرضا مقصود لو، رییس فدراسیون کبدی به هر یک از اعضای تیم یکصددلار پاداش داد.

باقری تمرین کرد

گروه ورزش- کاپیتان پرسپولیس از دیروز تمریناتش را شروع کرد. کریم باقری بالاخره از بند مصدومیت رها شد و در تمرینات گروهی تیم شرکت کرد. البته مصدومیت باقری هنوز برطرف نشده به همین خاطر نمی‌تواند در بازی مقابل صباباتری نیز بازی کند.

شربیانی به دوحه می‌رود

گروه ورزش- سرانجام مهدی شربیانی ملی‌پوش وزن ۱۲۰کیلوگرم کشتی فرنگی مسافر دوحه شد. پیش از این قرار بود رضا زیدوند جایگزین شربیانی شود اما با آزمایشات دوپینگی که انجام شد، جواب تست شربیانی منفی بود و او می‌تواند به دوحه صفر کند. نکته جالب توجه این بود که جواب آزمایش شماره اول شربیانی مثبت اعلام شده بود.

میران جودوکار بحرین را ضربه فنی کرد

کاپیتان تیم ملی جودو ایران با غلبه بر حریف بحرینی راهی دور بعد شد. محمودرضا میران در مبارزه نخست خود مقابل خالد نبیل العرفی از بحرین قرار گرفت و او را شکست داد. میران حریف خود را ضربه فنی کرد. او در دومین دیدار خود در وزن آزاد باید به مصاف آنیل کومار از هندوستان برود. در این وزن ۱۴ جودوکار حضور دارند.

عرب‌ها فقط نگاه می‌کنند

گروه ورزش- بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه در حالی انجام می‌شود که قطری‌ها هیچ دخالتی در نحوه اجرای مسابقات ندارند. آنها برنامه‌ریز بازی‌ها را از بین اروپایی‌ها انتخاب کردند. تمام کارهای خدماتی بازی‌ها توسط دختران جوان و مردانی از شرق آسیا انجام می‌شود. با این حساب عرب‌ها فقط بیننده هستند.

دومین برد سایپا در دبی

گروه ورزش- تیم والیبال سایپا که این روزها در اردوی دبی به سر می‌برد، در دومین دیدار تدارکاتی‌اش توانست العین را ببرد. سایپایی‌ها با نتیجه ۳ بر یک حریف خود را شکست دادند. پیش از این نماینده ایران، الاهلی را نیز برده بود.

بازگشت علی خسروی به لیگ برتر

از سوی کمیته داوران فدراسیون، اسامی‌داوران هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ حرفه‌ای (جام خلیج فارس) که در روز یکشنبه ۱۹/۹/۸۵ با انجام هشت دیدار در شهر‌های مختلف کشور پیگیری خواهد شد، اعلام شد. علی خسروی در این هفته بازی تیم‌های راه‌آهن و ملوان را قضاوت می‌کند و پس از مدت‌ها بازگشت به لیگ برتر را تجربه می‌کند.

سایپا _ ذوب آهن (ورزشگاه انقلاب کرج)

داور: البرز حاجی پور کمک‌ها: حسن کامرانی‌فر و رسول فروغی

راه آهن _ ملوان انزلی (ورزشگاه اکباتان تهران)

داور: علی خسروی کمک‌ها، رضا سخندان و محمدرضا منصوری

ابومسلم _ فولاد خوزستان (ورزشگاه ثامن الائمه مشهد)

داور: احمد صالحی کمک‌ها: حسین خانبان و بابک داوری

فولاد مبارکه سپاهان _ مس کرمان (ورزشگاه نقش جهان اصفهان)

داور: قاسم واحدی کمک‌ها: حیدر شکور و محمدرضا نظری

برق شیراز _ فجر شهید سپاسی شیراز (ورزشگاه حافظیه شیراز)

داور: یدا... جهانبازی کمک‌‌ها: حسین نجاتی و سعید علی نژادیان

پیکان تهران _ پاس تهران (ورزشگاه ایران خودرو تهران)

داور: نوید مظفری کمک‌‌ها: رامین عرفانیان و کیانوش داودزاده

پرسپولیس _ صبا باتری (ورزشگاه آزادی تهران)

داور: هدایت ممبینی کمک‌‌ها: جواد تقی‌پور و محمد نجفی

استقلال اهواز _ استقلال تهران (ورزشگاه تختی اهواز)

داور: سعید مظفری کمک‌ها: مرتضی کریمی‌ و محسن فریمانی