تیم ملی والیبال ایران با پیروزی 3 بر صفر در بازی فینال مقابل کره‌جنوبی برای دومین بار قهرمانی را در آسیا جشن گرفت. با این قهرمانی جواز حضور در مسابقات قهرمانی قاره‌های جهان را به میزبانی ژاپن به دست آورد. خولیو ولاسکو، سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از کسب مقام قهرمانی تیم ملی والیبال ایران در هفدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: در مسابقه نهایی هر چیزی که از بازیکنان خواسته بودم انجام دادند و به خوبی کره‌جنوبی را شکست دادند. همیشه می‌گویم که ایران باید به داشتن چنین بازیکنانی افتخار کند.
وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار در لیگ جهانی شرکت کرده بودیم و حضور در این مسابقات تجربه خوبی برای بازیکنان ما بود که از آن در این دوره از رقابت‌ها استفاده کردند. ولاسکو گفت: از تماشاگرانی که از تیم ملی ایران حمایت کردند هم بسیار ممنون هستم. هواداران تیم ملی ایران در لحظات مختلف از ما حمایت کرده‌اند و کمک زیادی به بازیکنان برای رسیدن به پیروزی می‌کنند. سرمربی تیم ملی ایران افزود: بازی نهایی برای ما بسیار سخت بود چون پیش از این یک بار یک ست به کره جنوبی واگذار کرده بودیم و نگران تکرار این اتفاق در این مسابقه بودم. فشار روانی زیادی روی بازیکنان بود، اما بازیکنان تیم ملی ایران اعتماد به نفس بالایی دارند و توانستند همه تیم‌ها را برای رسیدن به قهرمانی شکست دهند.

درخواست ایران برای میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال
محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال با ابراز خرسندی از کسب عنوان قهرمانی تیم ملی ایران در هفدمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا و تداوم موفقیت‌های این رشته در سال‌های اخیر گفت: در مذاکراتی که با مسوولان فدراسیون جهانی داشتیم، درخواست میزبانی مرحله نهایی لیگ جهانی والیبال را ارائه کردیم که با موافقت ابتدایی آنها نیز همراه بود.
وی ضمن بیان این مطلب افزود: برای رسیدن به میزبانی مرحله لیگ جهانی، نیازمند حمایت‌های ویژه دولت و وزارت ورزش و جوانان هستیم؛ چرا که میزبانی این رویداد بزرگ کاری سخت و سنگین خواهد بود و قطعا بدون کمک و حمایت مسوولان اجرایی نخواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه والیبال ایران به یکی از قطب‌های والیبال دنیا تبدیل شده، خاطرنشان کرد: قهرمانی مقتدرانه تیم ملی در آسیا نشان داد، والیبال در مسیر پیشرفت قرار گرفته و با پشتوانه سازی‌هایی که در این زمینه صورت گرفته است، قطعا والیبال به روند خوبی که در پیش گرفته ادامه خواهد داد و در سال‌های آینده نیز این موفقیت‌ها ادامه پیدا می‌کند.
وی ضمن اشاره به برنامه‌های آینده فدراسیون والیبال تاکید کرد: پس از پایان رقابت‌های زیر ۲۳ سال جهان لیگ برتر را آغاز خواهیم کرد و بعد از آن با تعطیلی دو هفته‌ای این لیگ تیم ملی به مسابقات قاره‌ای جهان در ژاپن اعزام خواهد شد و سپس ادامه رقابت‌های لیگ برتر را خواهیم داشت. ضمن اینکه تیم کاله ایران نیز به نمایندگی از آسیا در جام باشگاه‌های جهان حضور پیدا خواهد کرد.
رییس فدراسیون والیبال در پایان گفت: خولیو‌ولاسکو یک انتخاب خوب برای تیم ملی والیبال ایران بود که امیدواریم بتوانیم همکاریمان را با وی به بهترین شکل ممکن ادامه دهیم. او برای استراحتی چند روزه به کشورش خواهد رفت و پس از آن به ایران برمی گردد تا اردوی تیم ملی را آغاز کند.

گزارش FIVB از ایستادن ایران
بر بام والیبال آسیا
سایت فدراسیون جهانی والیبال پس از قهرمانی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا به بررسی قهرمانی شاگردان ولاسکو پرداخت.
این سایت در گزارشی به بررسی قهرمانی ایران در این بازی‌ها پرداخت و نوشت: نزدیک به پنج هزار نفر در ورزشگاه حمدان، محل بازی ایران و کره در دبی حاضر بودند تا با تشویق‌های خود ایران را به پیروزی برسانند. تیم ملی والیبال ایران موفق شد در این بازی در سه ست و با نتایج 25 بر 19، 25 بر 22 و 25 بر 19 تیم جوان کره‌جنوبی را شکست دهد و به دومین قهرمانی پیاپی خود در این رقابت‌ها دست یابد.
خولیو ولاسکو، سرمربی تیم ملی والیبال ایران یک روز پیش از پیروزی ایران بر کره و قهرمانی در هفدهمین دوره قهرمانی آسیا، گفته بود «نمی‌خواهیم با حرف نشان دهیم که کدام تیم، تیم برتری است. بازی با کره‌جنوبی، بازی سختی برای ما چه از لحاظ ذهنی و چه از لحاظ فیزیکی خواهد بود. آنها مانند ما جواز حضور در مسابقات جهانی را به دست آورده‌اند، به همین خاطر آنها قطعا در بین چهار تیم برتر قاره و 15 تیم برتر جهان قرار دارند.»