نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا 2014 حریفان خود را در مرحله‌ گروهی این رقابت‌ها شناختند. مراسم قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2014 در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا در مالزی برگزار شد و چهار نماینده‌ فوتبال ایران حریفان خود را در مرحله‌ گروهی این رقابت‌ها شناختند.
تیم‌های استقلال و سپاهان به عنوان قهرمان‌های لیگ برتر و جام حذفی در فصل گذشته و تیم‌های تراکتورسازی و فولاد به عنوان تیم‌های دوم و سوم لیگ برتر که جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را در سال 2014 به دست آوردند در گروه‌های چهارگانه‌ غرب آسیا قرار گرفتند.
در میان تیم‌های ایرانی به نظر می‌رسد کار سپاهان از همه سخت‌تر باشد. نایب قهرمان آسیا در سال ۲۰۰۹ باید در مرحله گروهی رودرروی السد قطر، قهرمان سال ۲۰۱۱ قرار بگیرد. الهلال عربستان و الاهلی امارات دیگر حریفان نامدار سپاهان در مرحله گروهی هستند. تیم تراکتورسازی هم که دومین حضور آسیایی خود را تجربه می‌کند، در گروه نسبتا سختی قرار گرفته است.
بر این اساس گروه‌بندی این مسابقات در منطقه غرب آسیا به شرح زیر است:
گروه A: استقلال، الریان قطر، الجزیره امارات، الشباب عربستان
گروه B: الفتح عربستان، فولاد خوزستان، برنده پلی آف شماره یک، بنیادکار ازبکستان
گروه C: العین امارات، الاتحاد عربستان، تراکتورسازی، برنده پلی آف شماره دو
گروه D: السد قطر، الاهلی امارات، الهلال عربستان، سپاهان
بازی‌های پلی‌آف: سوابق عمان با القادسیه کویت و برنده این بازی با بن یاس امارات؛ برنده بازی‌های قبلی با الجیش قطر با نسف ازبکستان؛ برنده مجموع بازی‌ها در گروه دو قرار می‌گیرد.
شباب اردن با الحدید بحرین برنده این بازی با لخویا قطر؛ الکویت کویت و الشرطه عراق و برنده آن با لکوموتیو ازبکستان و برنده مجموع این مسابقات به گروه سه راه می‌یابد.