چه ورزشی‌ برای افراد میانسال  مناسب‌تر است
افراد میانسال نیاز دارند تا روزی 30 دقیقه‌ ورزش کنند. نوع این ورزش با توجه به شرایط فرد متفاوت است، اما ورزش‌های قدرتی و ورزش‌های هوازی از جمله پیاده روی برای این افراد ضروری هستند.
یکی از دغدغه‌های افراد میانسالی که می‌خواهند ورزش کنند، این است که چه ورزشی برای آنها مناسب‌تر است. دکتر مایکل جوینر، فیزیوتراپیست‌ کلینیک مایو می‌گوید: این مساله بسیار متغیر است. آنچه مشخص است، این است که این افراد باید در طول روز ۳۰ دقیقه‌ ورزش متعادل نسبتا شدید انجام دهند، تا فواید آن را کسب کنند. دوچرخه‌سواری، شنا و شرکت در ورزش‌های باشگاهی، همگی می‌توانند قسمتی از فعالیت‌های افراد میانسال باشند، اما ساده‌ترین و بهترین ورزش از دید متخصصان پیاده روی است. این ورزش می‌تواند هم از نظر روحی و هم از نظر فیزیولوژیکی موثر باشد. پیاده‌روی نیاز به هزینه و تجهیزات ندارد و می‌توان به راحتی روزی نیم ساعت این فعالیت را انجام داد. فعالیت نیم ساعته با شدت متوسط رو به شدید بسیار مهم است. این به این معنا است که ضربان قلب باید ۵۰ تا ۷۰ درصد ،
حداکثر ضربان قلب باشد. برای به دست آوردن این عدد مردان می‌توانند سن خود را از عدد ۲۲۰ کم کنند و این مقدار برای زنان کمی کمتر است. در این حالت شما می‌توانید حرف بزنید، اما نمی‌توانید آواز بخوانید!
می‌توان این نیم ساعت تمرین را در طول روز پخش کرد. افرادی که فشار خون دارند با انجام سه دوره ۱۰ دقیقه‌ای پیاده روی
در طول روز می‌توانند، شرایط فشار خون را بهتر بهبود بخشند. تمرین قدرتی نیز تمرینی مهم برای افراد میانسال است. کلاس‌هایی که در باشگاه‌ها به ورزش‌های قدرتی می‌پردازند یا انجام شنای سوئدی و اسکات در خانه می‌تواند، مفید باشد.