هشدار وزیر بهداشت ژاپن  به مسافران جام‌جهانی
وزیر بهداشت ژاپن به فوتبالدوستانی که در زمان برگزاری جام جهانی ۲۰۱۴ قصد سفر به برزیل را دارند، توصیه کرد واکسن تب زرد بزنند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، رقابت‌های جام جهانی 2014 تابستان آینده به میزبانی کشور برزیل برگزار خواهد شد، در همین راستا انتظار می‌رود در حدود پنج هزار ژاپنی برای تماشای دیدارهای تیم ملی کشورشان در این تورنمنت معتبر راهی سرزمین استعدادهای ناب فوتبال شوند.

وزیر بهداشت ژاپن به هوادارانی که قصد سفر به کشور برزیل را دارند در خصوص احتمال ابتلا به بیماری تب زرد هشدار دارد و به آنها توصیه کرد پیش از سفر به محل برگزاری معتبرترین تورنمنت فوتبالی جهان واکسن مربوطه را بزنند.
تب زرد بیماری بومی در کشورهای گرمسیری آفریقا و آمریکای لاتین است که معمولا از طریق پشه‌های آلوده به این ویروس منتقل می‌شود. این بیماری جدا از علائمی همچون تب و لرز، سردرد و حالت تهوع می‌تواند کشنده هم باشد.
دولت ژاپن برای جلوگیری از ابتلا به بیماری تب زرد 25 مرکز را برای تزریق واکسن این بیماری در نظر گرفته است و افرادی که قصد تزریق این واکسن را دارند باید هزینه‌ای معادل 95 دلار آمریکا متحمل شوند. در برخی کشورها مسافران تنها در صورتی مجوز ورود پیدا می‌کنند که قبل از وارد شدن به خاک آن کشور واکسن تب زرد را تزریق کرده و گواهینامه بین‌المللی واکسیناسیون مربوطه را هم همراه داشته باشند، البته چنین شرطی برای ورود به برزیل لحاظ نشده است.