اعضای سنای آمریکا  خواستار اخراج روسیه از جام جهانی
دو تن از نمایندگان مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای خواستار اخراج روسیه از جام جهانی 2014 برزیل شدند.نمایندگان مجلس سنای آمریکا در واکنش به تصرف منطقه کریمه توسط روسیه اعلام کردند: فیفا باید روسیه را از حضور در جام جهانی 2014 برزیل محروم و میزبانی این کشور را نیز در جام جهانی 2018 باطل کند.
نمایندگان مجلس سنای آمریکا اعلام کردند با توجه به اینکه روسیه به قوانین بین‌المللی و فیفا بی‌احترامی کرده و منجر به نقض آن شده، امیدواریم که شما نیز مانند ما تشخیص دهید روسیه صلاحیت حضور در جام جهانی 2014 برزیل را ندارد و علاوه بر حذف این کشور از جام جهانی حق میزبانی روسیه را نیز از جام جهانی 2018 لغو کنید.
در نامه این افراد به فیفا همچنین آمده است: بر مبنای ماده «۳» اساس‌نامه فیفا هر کشور یا گروهی که به هر طریقی از جمله فرهنگ، جنسیت، زبان، مذهب، سیاست یا به هر دلیل دیگری علیه کشوری دیگر تبعیض قائل شود با محرومیت و تعلیق روبه‌رو خواهد شد. روسیه در دسامبر سال ۲۰۱۰ توانست در رقابت با انگلیس، هلند و بلژیک، اسپانیا و پرتغال به‌عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ انتخاب شود. روسیه در گروه H جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با تیم‌های بلژیک، الجزایر و کره‌جنوبی همگروه است.