فوتبال ایران درتسخیر پرتغالی‌ها
نلو وینگادا با دریافت مبلغ سالانه 360 هزار دلار هدایت تیم ملی امید ایران را تا پایان المپیک ریو بر عهده خواهد گرفت. به گزارش «ایسنا»، نلو وینگادای پرتغالی دیروز پس از آخرین مذاکرات با فدراسیون فوتبال سرانجام بر سر حضور در ایران به توافق رسید.
توافق وینگادا و فدراسیون برای عقد قرارداد دو سال و نیم و تا پایان بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو است. قرار شده فدراسیون پیش‌ قرارداد را آماده کرده و برای وینگادا ایمیل کند تا پس از امضای طرفین، در هفته آینده به تهران سفر کرده و قرارداد اصلی را هم امضا کند و به سرعت برنامه‌های تیم المپیک را پیش ببرد.
وینگادا که در ابتدا مبلغی سالانه بیش از ۴۰۰ هزار دلار طلب کرده بود، با پیشنهاد ۲۵۰ و سپس ۳۰۰ هزار دلاری فدراسیون مواجه شد و نهایتا با مبلغ سالانه ۳۶۰ هزار دلار هدایت تیم امید ایران را پذیرفت.
اما نلو وینگادا دراین خصوص گفت: هفته آینده برای نهایی کردن و امضای قرارداد با فدراسیون فوتبال به ایران می‌آید.
وی درباره توافق با فدراسیون فوتبال برای هدایت این تیم اظهار کرد: من تمام مدارک لازم را برای فدراسیون فرستادم و کفاشیان هم نظر مثبتی دارد. از نظر من همه چیز نهایی شده و فقط این موضوع باقی می‌ماند که من با سفر به تهران قرارداد را نهایی و امضا کنم.
وینگادا در پاسخ به این سوال که چه مسائلی درباره قرارداد باقی مانده است، گفت: تقریبا درباره همه چیز با فدراسیون ایران صحبت کردم. برای من بیش از ۹۰ درصد کار نهایی شده و درباره مسائلی مثل دستیار ایرانی، فدراسیون بهتر می‌تواند نظر دهد.
می‌خواهم بهترین عملکرد را داشته باشم و به همین خاطر از همین حالا کارم را شروع کرده‌ام. داشتن مربی ایرانی برای ما مهم است؛ چراکه آنها فضای فوتبال ایران را بهتر از من می‌شناسند. زمانی که در پرسپولیس بودم هم افشین پیروانی دستیارم بود و مشکلی با این موضوع نداشتم.
وینگادا همچنین در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند بتواند تیم زیر ۲۳ سال ایران را پس از ۴۰ سال به المپیک برساند، گفت: این چالشی است که همه ما با آن روبه‌رو هستیم. نه تنها من، بلکه کل فوتبال ایران با این چالش روبه‌رو هستند. از قاره آفریقا چهار تیم صعود می‌کند؛ اما از آسیا سه تیم. این کار ما را سخت می‌کند؛ اما فوتبال ایران صاحب سبک است و به نظر من، ما شانس خوبی برای صعود داریم. البته اگر همه چیز را به خوبی برای صعود آماده کنیم.