پروین: نظرات ماتئوس و دایی  باید خرج تیم ملی شود
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: ما نباید از باختن در بازی‌های دوستانه هراسی داشته باشیم، در غیر این ‌صورت باید در تیم ملی را تخته کنیم و فقط به تمرین بپردازیم.
علی پروین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان در بازی برابر کویت و بازی دوستانه مقابل گینه اظهار کرد: اگر ما حرفی می‌زنیم فقط به عنوان دلسوزی است، چون من آرزویم این است که تیم ملی ما که با سختی و البته پس از آن شیرینی به جام جهانی رفت دست از پا درازتر برنگردد و ان‌شاءالله طوری شرایط مهیا شود که بچه‌ها با حضور در جام جهانی پدیده شوند و تیمی باشند که همه از آنها تعریف و تمجید کنند.
وی افزود: ما بازی‌های خوبی را مقابل کویت و گینه انجام دادیم. بالاخره کی‌روش مشخص بود به دنبال دو هدف خاص خودش است؛ محک زدن جوانان و بررسی بازیکنان با تجربه که به نظرم به هدفش رسید. ما اگر بخواهیم در این گونه بازی‌ها از باخت بترسیم باید در تیم ملی را ببندیم و فقط تمرین کنیم که این هم فایده‌ای ندارد.
پروین ادامه داد: پس ما هرگز نباید از باخت بترسیم. گینه با بازی خوبش مقابل ما به نظرم بخشی از ضعف‌هایمان را به ما نشان داد. این تیم ملی و بچه‌ها نیاز به چهار بازی دوستانه و اردوی تدارکاتی گردن کلفت دارند. صد روز تا جام جهانی مانده وقت بدی نیست، پس بهتر است تا دیر نشده به جای قدم زدن برای رسیدن به هدفمان بدویم.
پروین خاطر نشان کرد: البته طبیعی است که پس از هر باخت شاید انتقادهایی باشد، اما به نظرم هرگز نباید از این انتقادها و این باخت‌ها ترسی داشته باشیم. باخت مقابل گینه بد نبود چون تیم ملی ما به هدفش رسید و بچه‌ها پس از ۴ یا ۵ روز که دور هم جمع شدند و در این بازی به میدان رفتند. استارت خوبی بود، اما باید بیشتر کار کنیم تا در جام جهانی زنگ تفریح نشویم.
سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به سوالی که آیا باخت مقابل گینه برای تیم ملی خطرناک بود، گفت: به نظرم هرگز خطرناک نبود. در بازی‌های دوستانه از این اتفاقات می‌افتد و به نظرم بد نیست. اصل این است که در بازی‌های رسمی مقابل تیم‌ها دست و پا بسته نباشیم. همین ماتئوس را نگاه کنید که در یک برنامه تلویزیونی نظراتش را درباره سه بازی ما در جام جهانی در کنار علی دایی مطرح کرد. پس اینها را باید کنار هم جمع کنیم و همه در راستای کمک به تیم ملی خرج کنیم. بالاخره این بازیکنان مانند ماتئوس و دایی و خیلی از مربیان و بچه‌های فوتبالی ما جام جهانی دیده‌اند و هر کس هم که الان حرفی می‌زند دلش برای تیم ملی می‌سوزد. ما آرزویمان سربلندی تیم ملی است و امیدوارم همه دست به دست هم بدهیم و بستری آماده کنیم تا ان‌شاءالله بچه‌ها در جام جهانی بدرخشند.