گزارش ساکرنت از شرایط ایران در جام‌جهانی
ساکرنت در گزارشی عملکرد چهار تیم آسیایی حاضر در جام‌جهانی را مورد بررسی قرار داد. به گزارش «ایسنا»، جام‌جهانی 2014 برزیل 94 روز دیگر آغاز می‌شود و 32 تیم راه یافته به بزرگ‌ترین رویداد فوتبال جهان در برزیل به مصاف هم خواهند رفت.
ساکرنت در گزارشی، وضعیت چهار تیم حاضر در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل را مورد بررسی قرار داده است و درباره تیم ملی ایران نوشته است: ایران در اولین بازی دوستانه حقیقی خود پس از صعود به جام‌جهانی ۲۰۱۴ در خانه برابر گینه به میدان رفت، اما با نتیجه‌ دو بر یک شکست خورد؛ نتیجه‌ای که روی کاغذ، نتیجه‌ بدی برای شاگردان کارلوس کی‌روش محسوب می‌شود. ایران در حالی اولین دیدار دوستانه خود را پس از صعود به جام‌جهانی برگزار کرد که تیم‌هایی مثل کره‌جنوبی و ژاپن تعداد بازی‌های دوستانه‌شان پس از صعود به جام‌جهانی دورقمی شده است. به همین خاطر پیش‌بینی می‌شد که در بازی دوستانه با گینه؛ شاگردان کی‌روش اشتباه‌های فردی زیادی داشته باشند. اکنون زمان کمی برای ایران باقی مانده است که بتواند این مشکلات ریز و درشت را حل کند.
ساکرنت در ادامه درباره بازیکنانی که قبل از جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل باشگاهشان را تغییر دادند تا بتوانند با آمادگی بیشتری حضور در برزیل را تجربه کنند درباره رضا قوچان‌نژاد، مهاجم تیم ملی ایران نوشت: قوچان‌نژاد مانند پارک چو یونگ، مهاجم کره‌جنوبی و لوکاس نیل، مدافع استرالیا تصمیم گرفت که تیمش را تغییر دهد تا بتواند شانس حضور در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل را داشته باشد. او در آخرین دقایق نقل و انتقالات ژانویه از استاندارد لیژ جدا شد و به تیم چارلتون انگلیس پیوست. او اکنون تلاش می‌کند تا چارلتون را از منطقه سقوط به دسته پایین‌تر نجات دهد. هرچند گوچی هنوز نتوانسته برای تیمش در انگلیس گلزنی کند؛ اما در شکست دو بر یک ایران برابر گینه موفق شد تک گل ایران را به ثمر برساند.